کد خبر: ۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰


 تصمیم‌سازی از وظایف مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه است. رسانه‌ها باید در مسئله یابی ، تبیین دقیق مسئله و ارائه راه حل های عقلانی که مسئولین را به تصمیم گیری می‌رساند مشارکت فعال داشته باشند.

:small_orange_diamond:متأسفانه "مسئله سازی" به جای "مسئله یابی" ، نگاه سطحی به پدیده ها به جای رویکرد ریشه ای و عمیق و خالی بودن گزارش‌های رسانه‌ای از پیشنهادهای سازنده بسیاری از مدیران جامعه را نسبت به رسانه ها بدبین کرده است.

:small_orange_diamond: قدرت تصمیم سازی رسانه ها و فعالان رسانه ای مستقل به پشتوانه ظرفیت فناوریهای نوین با گذشته قابل قیاس نیست.

:small_orange_diamond: اشتراکات طیف های مختلف رسانه ها نسبت به مصالح ملی بسیار بیشتر از اختلافات آنان است. در عین حال سهم این اشتراکات نسبت به اختلافات سلیقگی و سیاسی بسیار کمتر از حد متعارف آن است.

:small_orange_diamond: عملکرد حرفه‌ای و عقلانی از سوی رسانه‌ها می‌تواند گروه‌های مختلف سیاسی جامعه را به سمت گفت و گو و همکاری سازنده در جهت منافع ملی سوق دهد.

:small_orange_diamond: محمود صارمی مظلومانه به شهادت رسید. این مظلومیت موجب تحرک بیشتر عرصه خبرنگاری و آبروی اصحاب رسانه شد.

:small_orange_diamond: سخنان صریح آقای روحانی در مورد اظهارات نازل مقامات امریکایی موجب رضایتمندی و قوت قلب مردم شد.
خوب بود که آقای رئیس جمهور در مورد سیاست سرازیر کردن سکه و ارز به بازار که باعث تورم شدید و بی سابقه شد هم توضیح می‌دادند.
اینکه تصمیم گیری فردی یا بر اساس مشاوره افراد خاص بوده ، می‌تواند در تصحیح حرکت آینده ایشان خیلی موثر باشد.
آشنا شدن مردم با کارشناسانی که این قبیل پیشنهادها را می دهند ، مفید و لازم است.