کد خبر: ۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

جنگ رسانه؛ مهمترین رویارویی در دنیای امروز است.

تجربه ۸ سال دفاع مقدس نشان داد که حمله‌ی نظامی به مرزهای ایران اسلامی، نتیجه‌ای جز شکست برای دشمن به همراه ندارد. سالهاست که راهبرد آنان از جنگ نظامی به جنگ رسانه‌ای، آن هم در بالاترین سطح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تغییر کرده است.

کارزار بزرگ دنیای امروز، جنگ رسانه است و نه جنگ نظامی. دشمن حمله‌ی نظامی نخواهد کرد ولی در بالاترین استعداد سخت و نرم، در عرصه‌ جنگ تبلیغی و عملیات روانی بسیج شده است.

اصحاب رسانه، اندیشمندان و کنشگران سیاسی می‌دانند که زمین بازی دشمن در این حوزه گسترده‌تر از همیشه است.

معتقدم که ظرفیت‌های عظیم فضای مجازی که حیات بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی است، در عین حال ابزاری قدرتمند در اختیار مثلث آمریکا، رژیم اشغالگر و رژیم سعودی برای پیشبرد اهداف استکباری و ارتجاعی است. مراقب باشیم که مصالح ملی ما، جوانان، کودکان و نسلهای آینده در گرو این هوشمندی است.

به عنوان عضو کوچک شورای عالی فضای مجازی معتقدم، مهمترین نیاز امروز ما در این عرصه، برخورداری از «پیام رسان قدرتمند داخلی» است که تا این لحظه بروز و ظهوری نداشته است.

نمی‌خواهم کسی را در جایگاه متهم اصلی این «مرثیه‌ی غمبار» قرار دهم ولی تمام نهادهای مؤثر کشور از دولت و مجلس گرفته تا اپراتورهای بزرگ مخابراتی و چند نهاد مهم حاکمیتی، همگی باید پاسخگوی تعلل و عدم هماهنگی در این موضوع باشند.

متأسفانه این بحث‌های حیاتی وسرنوشت ساز، اجمالاً جایی در جلسات شورای عالی فضای مجازی ندارد!
مانور عملیاتی نیروهای مسلح در چابهار که با سقوط دردناک هواپیمای حامل اصحاب رسانه (C-130) دچار حاشیه شده بود بلافاصله به فرصت ارزشمندی برای همگرایی و وحدت رفتار نیروهای نظامی و رسانه‌ای کشور شد. یاد و خاطره آن شهیدان گرامی باد!

سردار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در آن مقطع معاون ستاد و از دست‌اندرکاران برگزاری مانور بودند.