کد خبر: ۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
دکتر سیدحسین هاشمی / وزیر بهداشت
پخش حدود 30 ساعت برنامه مربوط به حوزه سلامت در شبانه روز و در شبکه‌های مختلف صداوسیما ...

پرواضح است که صداوسیما در طول این سالها در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته و در بهره‌مندی از گنجینه ارزشمند حماسه هشت سال دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای اعتقادی – ملی، روحیه خودباوری و ایثار و شجاعت بین اقشار میهن اسلامی تلاش مؤثری از خود نشان داده است که آن را می‌توان از جایگاه رسانه ملی در سالهای اخیر در سطح جهانی مشاهده کرد. از منظری دیگر، ارتباط تنگاتنگ رسانه با سلامت مردم موضوعی غیرقابل انکار است و تأثیرگذاری محصولاتی که رسانه‌ها عرضه می‌کنند بر هیچ کس پوشیده نیست.
هدف نهایی رسانه، ایجاد ارتباطات سازنده و مؤثر بین دولت‌ها با افراد یک جامعه و در حوزه سلامت، ایجاد تغییر رفتار در افراد یک جامعه است. یک رسانه می‌تواند با تغییر نگرش، باور و رفتارهای مردم، در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر که عامل بخش قابل توجهی از ناتوانی‌ها و مرگ و میرها هستند، تأثیرگذار باشد. در این میان، شبکه‌های مختلف صداوسیما به خوبی توانسته‌اند با برنامه‌های مختلف در حوزه سلامت جامعه اثرگذار باشند. به طوری که پس از مباحث دینی، سلامت بیشترین میزان برنامه‌ها و همچنین حضور کارشناسی را در صداوسیما به خود اختصاص داده است. تأسیس شبکه‌های مستقل سلامت از اقدامات ارزشمندی است که در سالهای اخیر انجام شده است.
 پخش حدود 30 ساعت برنامه مربوط به حوزه سلامت در شبانه روز  و در شبکه‌های مختلف صداوسیما نشان از اهمیت این موضوع و نگاه رئیس و مدیران رسانه ملی به سلامت مردم است و رسانه ملی چه در گذشته و چه از آغاز به کار دولت یازدهم، به ویژه در تبیین و حمایت از برنامه تحول نظام سلامت به خوبی توانسته است در حوزه سلامت اثرگذار باشد. من به عنوان مسئول سلامت مردم از این رویکرد رسانه ملی نسبت به امر سلامت و تلاش بی‌وقفه برادر گرامی جناب آقای مهندس ضرغامی طی این سالها صمیمانه تشکر می‌کنم.