کد خبر: ۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۳
آرایش جنگی وزارت نفت از یک سال قبل آغاز شد

وزیر نفت به اظهار نظر عزت‌اله ضرغامی- رئیس اسبق صدا و سیما- مبنی بر اینکه «چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد»، پاسخ داد.

بیژن نامدار زنگنه در متن این پاسخ، بر ضرورت پرهیز از سنگ‌پرانی و زخم زبان طیف‌های سیاسی در داخل خانه تاکید و همه طرف‌ها را به وحدت و یکپارچگی برای حفاظت از منافع کشور دعوت کرده است. پیش از این، عزت‌اله ضرغامی در توئیتی وزیر نفت را به‌صورت غیرمستقیم به عدم آمادگی برای مقابله با تحریم‌ها متهم کرده بود که این اظهار نظر با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز معلم و در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، در بخشی از سخنانشان به آرایش جنگی دشمن و تهاجم آنان در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، نفوذ اطلاعاتی و ضربه‌زدن به‌وسیله فضای مجازی اشاره کرده بودند. ایشان همچنین تاکید کرده بودند: در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت هم باید آرایش مناسب بگیرد و همه مسئولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه‌ای مشغول کارند با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند. این بخش از سخنان رهبر انقلاب به سرعت در رسانه‌ها انتشار و بازتاب یافت و تمام ارکان دولت برنامه‌های خود را در تبعیت و هماهنگی با این امر تنظیم کردند. رهبر انقلاب در ادامه حفظ وحدت را به‌ویژه در شرایط فعلی، بسیار لازم خوانده و تاکید کرده بودند: همه مراقب باشند به‌خاطر اختلاف سلیقه‌های کوچک، مقابل هم قرار نگیرند! چرا که اقتدار ملت در گروی اتحاد آحاد مردم، گروه‌های اجتماعی، اقوام مختلف و وحدت متقابل مسئولان و مردم است. بخشی که همواره در سخنان رهبری بر آن تاکید می‌شود و در عین حال مکررا از سوی اصولگرایان و طیف‌های به اصطلاح مستقل همسو با آنان نادیده انگاشته می‌شود! عزت‌اله ضرغامی- عضو شورای عالی فضای مجازی- هم که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی فیلترشده‌ای نظیر توئیتر، نقش پررنگی ایفا می‌کند در آخرین اظهار نظر خود که در لباس انتقاد مطرح شده بود، اقدامات وزارت نفت را زیر سوال برد؛ انتقادی که می‌توانست در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر پرهیز از تقابل به خاطر اختلاف سلیقه‌های کوچک، در خلوت یا همان صبحانه‌های کاری که عادت مرسوم رئیس اسبق صدا و سیماست مطرح شود!

 وزارت نفت هدف آتشبارهای خانگی

هفته گذشته عزت اله ضرغامی در توئیتی نوشته بود: «گویا آقای زنگنه هنوز نگران عواقب قضایی دورزدن تحریم‌ها برای فروش نفت است. ولی مطلعم که اخیرا این مشکل حل شده و ایشان اختیار عمل بالایی دارند. چرا وزارت نفت هنوز آرایش جنگی ندارد؟؟» به گزارش شانا اما وزیر نفت نیز این اظهار نظر را که در فضای عمومی مطرح شده بود بی‌پاسخ نگذاشت و متنی را در پاسخ به او منتشر کرد. در متن پیام زنگنه با اشاره به اظهارات ضرغامی آمده‌ است: در واکنش به توئیت ایشان، تاکنون عده زیادی واکنش نشان داده‌اند و من هم اگر بخواهم با ادبیات آقای ضرغامی سخن بگویم، باید به‌ صراحت اعلام کنم که وزارت نفت حدود یک سال است که نه‌تنها آرایش جنگی گرفته، بلکه درگیر جنگی خشن با یک تجاوزگر بی‌رحم و بی‌منطق شده است.

جنگی که در هنگامه آن البته با کمین‌های متعدد روبه‌رو شده و نه‌تنها از تک‌تیراندازها، بلکه از آتش توپخانه‌های مستقر در درون کشور نیز رنج و آسیبی بسیار دیده است و می‌بیند. زنگنه در ادامه اظهار کرده است: متاسفانه نوع این جنگ به‌گونه‌ای است که وزارت نفت نه می‌تواند از دستآوردهای خود علنا سخن بگوید و نه می‌تواند، روش‌ها و حتی کلیات عملیات خود را حتی برای خواص تشریح کند. در طول این مدت، دشمن، از راه‌های مختلف بسیار کوشیده است که ما را به حرف‌زدن و افشای رازها وادارد؛ اما ما فشارها و زخم‌زبان‌ها را، همچون هزاران سرباز گمنام دیگر این سرزمین مبارک، به جان خریده‌ایم و خاموش و مظلوم به تلاش و مقاومت مجاهدانه خود برای سرافرازی ایران و جمهوری اسلامی ادامه داده و خواهیم داد.

 عده‌ای به‌دنبال غارت مردم هستند

وزیر نفت در متن این پیام با اشاره به مسئولیت خطیر وزارت نفت، تاکید کرده است: تا زمانی که این امانت مردم در دستان حقیر باشد، به یاری خداوند بزرگ حتی به بهای جان و مهم‌تر از آن به بهای آبرویم، با حمایت مقام معظم رهبری و در ادامه ریاست محترم جمهوری و دیگر بزرگان، از این امانت، حفاظت کرده و خواهم کرد و اجازه هم نخواهم داد که ذره‌ای به اموال مردم تجاوز شود. گرچه عده‌ای که نمی‌دانم در وصف آنان چه بگویم، این شرایط خطیر را فرصتی برای غارت مردم می‌دانند و البته در مقابل باید اعتراف کنم، عده‌ای دیگر نیز با درک شرایط و  احساس مسئولیت از هیچ‌کوششی برای یاری به مردم کوتاهی نمی‌کنند. او در ادامه می‌افزاید: به هرحال، این جنگی‌ست که هنوز به زمان اعلام پیروزی در آن نرسیده‌ایم و تازه دور جدید آن آغاز و جبهه‌ای نو در آن گشوده شده و بسیار ضروری ا‌ست که همه، به فرماندهان و دیگر رزمندگان مستقر در خط مقدم این جبهه، یاری برسانند. زنگنه در پایان یادآور شده است: ما با تلاش بی‌وقفه، با اتکا به خداوند توانا، راه‌های جدید را باز می‌کنیم و البته در این نبرد سنگین به حمایت همه نیاز داریم؛ فقط این نکته را فراموش نکنیم که امروز حتی زمان سنگ‌پراکنی در درون خانه هم نیست چه رسد به شلیک آتشبارهای توپخانه در داخل خانه!

مطالعه خبر در روزنامه آفتاب