کد خبر: ۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
مخالفت رهبری با دولتِ پنهان


1- هیچ قصد و برنامه ریزی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ندارم. اما معتقدم نیروهای انقلاب برای هر شرایطی باید آماده باشند. 

2- مدیریت و راهبری صداوسیما در فتنه 88 را جزو افتخارات خود می‌دانم. مدیریتی شجاعانه و بدون اشتباه راهبردی.

3- لیست بلندی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بودند که تقاضای پاسخ به ادعاهای نامزدهای انتخاباتی سال 88 علیه آنان بودند ولی عملاً در مدت محدود تبلیغات چنین امکانی وجود نداشت.
 
4- صداوسیما را با 30 هزار نیرو تحویل گرفتم و  با 33 هزار و 600 نفر تحویل دادم. راه‌اندازی ده‌ها شبکه جدید ملی، فراملی و استانی و افزایش فرستنده‌های تلویزیون از 2500 تا 7500 ایستگاه با همین نیروها صورت گرفت.

5- بخش کوچکی از ملاقات‌ها  و صبحانه‌های کاری‌ام رسانه‌ای می‌شود. بیش از 90درصد این جلسات به درخواست طرف مقابل است.

6- عملکرد  ما در مقابل رؤسای جمهور بر اساس یک ضابطه‌ی روشن است.
جلسه رسیدگی به شکایت دولت اول آقای احمدی نژاد، توسط دفتر رهبری بررسی شد و ادعاهای آنان مبنی بر تخلف‌ ما تا 50% تأیید و ابلاغ شد.

7- در طول یک سال دولت آقای روحانی، همکاری خوبی داشتیم. ایشان صد میلیارد  تومان افزون بر بودجه مصوب به رسانه ملی اختصاص دادند که از ایشان تشکر می‌کنم.

8- باز شدن درهای آرشیو صداوسیما بر آنتن صداوسیما  و در هم شکستن خطوط قرمز خود ساخته، خدمت بزرگی به انقلاب، مردم و خود صداوسیما بود.
در زمان مسئولیتم،  تحت هیچ عنوانی و از هیچ دستگاه اطلاعاتی و امنیتی، در مورد آرشیو صداوسیما خبری دریافت نکردم.

9- احمدی نژاد پرکار و مردمی بود و همین روحیه باعث رفع بسیاری از مشکلات می‌شد. واقعاً پروتکل نداشت. در مقابل، حواشی برخی اطرافیانش هم برای او هزینه زیاد ایجاد کرد.

10- مردم به برجام دل بستند، چون می‌خواستند مشکلات‌شان حل شود. تحریم‌ها برطرف شود و وضع اقتصادی آنان بهتر شود.
مثال مار و شلنگ هم که نوشتم همین بود. حالا که فهمیدیم شلنگ است خب باید ولش کنیم.

11- توئیت نفتی من در دفاع از آقای زنگنه بود. به دستگاه قضاوتی و نظارتی می‌گویم که باید به وزیر نفت این اطمینان را بدهید که برای آینده او پرونده سازی نمی‌شود تا بتواند با شجاعت جلو رود و قدرت ریسک داشته باشد.

12- ضربه‌ای که بابک زنجانی به راهبرد دور زدن تحریم‌ها زد به مراتب سنگین‌تر از ضربه مالی فساد او بود.

13- مسأله خانم «طاهره قیومی»، سؤال از دولت در مورد «حقوق شهروندی» ایشان است.  وظیفه دستگاههای امنیتی، اعاده حیثت از کسانی است که بی‌گناهی آنان به اثبات می‌‌رسد.

14- به دولت پنهان اعتقادم ندارم. دولت‌ها مخالفینی دارند که می‌توانند در نوع خود قدرتمند هم باشند چه اجرایی و مدیریتی و چه اجتماعی.

15- به پرونده سازی برای اطرافیان رئیس جمهور اعتقادی ندارم. برعکس فکر می‌کنم تا حدی مراعات جایگاه رئیس جمهور را در پیگیری برخی سرنخ‌ها می‌کنند.

16- کمپین‌ها و راهپیمایی‌های مجازی بسیار بیشتر و گسترده‌‌تر از راهپیمایی‌های فیزیکی است. متأسفانه در بخش اول قانونی وجود ندارد و کلاً رهاست.

17- دو کانال پرمخاطب و مؤثر در تلگرام داشتم که پس از اعلام غیرقانونی بودن تلگرام توسط مرکز ملی فضای مجازی آنها را تعطیل کردم.

18- اگر آقای خاتمی مثل سال 84، در سال 88 هم می‌گفت که تقلبی صورت نگرفته، کشور اینقدر خسارت نمی‌داد و اصلاح طلبان هم اینطور دچار مشکلات نمی‌شدند.

19- معتقدم در مناطقی که اکثریت آنان اهل سنت هستند، باید افراد شایسته سنی مذهب هم برای جایگاههای مدیریتی انتخاب شوند.
ما نتوانسته‌ایم همگرایی‌‌های ذاتی‌مان را عملیاتی کنیم تا همه در اداره کشور، احساس مشارکت کنند.

20- همانطور که پخش تصاویر عصر عاشورا و پاره کردن عکس امام به دستور من بود، پخش مستند کهریزک و تخلفاتی که در آنجا شده بود را هم من دستور دادم.
برای این کارها از کسی  اجازه نمی‌گرفتم. واقعاً معتقد به اجتهاد رسانه‌ای بودم.

21- رهبری همیشه معتقد به مشارکت حداکثری بوده‌اند. با این تحلیل که اصول گرایان علاقمند به مشارکت پایین هستند تا رأی بیاورند مخالفم. هر کس چنین فکری دارد بیمار است. 

22- اصلاح طلبان هم مثل اصول گرایان، ارتباط خوبی با جوانان و نسل جدید ندارند. نسل‌های قدیم، خود را به نوعی قیم دیگران می‌دانند.
اگر بتوانیم در دوره بعدی رئیس جمهور چهل ساله و دهه شصتی داشته باشیم خیلی خوب است.
اگر فرد بالای شصت ساله‌ای خواست نامزد شود، باید بگوید که 4 سال بیشتر نیست و یکی از وظایف‌اش را فراهم کردن زمینه برای حضور جوان‌ها و دهه شصتی‌ها بداند.

23- معمولاً رؤسای جمهور در سال آخر دوره اول، به فکر انتخابات دوره بعدی هستند.
وقت کمتری برای وظایف اصلی‌شان می‌گذارند، ریسک نمی‌کنند. دنبال  کارهای پوپولیستی و یا باج دادن به احزاب و گروه های سیاسی هستند.

24- آخرین جلسه گفتگوی ملی در دفتر من تشکیل شد. همه اعضاء هم آمده بودند. بحث‌های ما فعلاً قابلیت رسانه‌ای ندارد.

25- شرایط حصر خیلی متفاوت شده است. همه چیز دست خودشان است. اگر دیگران بگذارند بهتر هم می‌شود.

برای مشاهده متن کامل مصاحبه اینجا کلیک کنید