کد خبر: ۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳


امروز در سخنرانی پیش از خطبه های قم گفتم، عصر ما عصر پرسشگری است.
پرسش های نو،پاسخ های نو می خواهد.
حوزه علمیه باید پاسخگوی شبهات جدید و دولتمردان پاسخگوی ناپایداری وضعیت اقتصادی و افزایش دائمی قیمت ها باشند.


محور های سخنرانی ام در نماز جمعه قم :

انقلاب با حضور مردم قم در ١٩ دی ۵۶ کلید خورد و آنان تا امروز در مواجهه با همه فتنه‌ها و آسیب‌ها برای انقلاب، همیشه پیشگام و پرچمدار بوده اند.

ولایت فقیه و اقتدار ایشان و به ویژه نفوذ معنوی او بزرگترین فرصت برای دولت‌هاست. امروز در دنیایی هستیم که زور و قلدری حرف اول را می‌زند اما وقتی رهبری معظم هست و مسؤولیت به عهده می گیرد و نگران تهدیدات استکبار نیست، دولت زیر سایه او می‌تواند وظیفه اش را به درستی انجام دهد.

در مورد توییت اخیرا یکی از نمایندگان محترم مجلس پیرامون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید گفت، رهبر انقلاب در وهله اول در انتصاب هیچ مسؤولی دخالت نمی‌کنند؛ من سال‌ها در صدا و سیما کار کردم و هرگز رهبری به من نگفتند فلانی را در فلان جا نصب کنید. البته بعضی انتصابات حساسیت بالایی دارد و رئیس جمهور باید هماهنگی کند تا کارش جلو رود.

در دوره اصلاحات برای توجیه برخی ناکارآمدی ها سعی کردند جایگاه رهبری را زیرسوال ببرند و گفتند کشور رئیس جمهور نمی‌خواهد. تدارکات چی می‌خواهد.
اتفاقا درست می گفتند، رئیس جمهور موفق کسی است که بتواند کارها را سر و سامان داده و نیاز های ضرودی مردم را تدارک کند.

امروز دولت باید متوجه برخی از اقتضائات باشد. آنان نباید نسبت به پرسشگری مردم نگران باشند و می‌بایست پاسخ مشکلات مردم از جمله کاهش ارزش پول ملی، هزینه‌های بالای اجازه مسکن و سایر مسائل اقتصادی را به مردم بدهند.

نباید شرایط به گونه‌ای باشد که وقتی رهبر معظم انقلاب در جریانی ورود کرده و نظر خود را بر اساس انتظارات مردم بیان می‌کنند، عده‌ای موضع بگیرند.
من با افرادی که برای هر کاری به دنبال اجازه گرفتن هستند مخالفم و فکر می کنم رهبر انقلاب نیز همین عقیده را دارند و وقتی موضوع آتش به اختیار را به جوانان توصیه می‌کنند تکلیف روشن است.

رئیس جمهور اخیراً از برخی دستگیری‌ها، از جمله دستگیری رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل ایران خودرو گله کردند.
رهبر انقلاب نیز از همین بابت فرمودند که جلسات سران قوا را باید مرتبا برگزار کنید تا هماهنگی‌ها بین خودتان صورت گیرد.