کد خبر: ۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
لزوم ادامه مکتب حاج قاسم در کشور - کردها اصیل ترین قوم ایران هستند

لزوم ادامه مکتب حاج قاسم در کشور/کردها اصیل ترین قوم ایران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی ظهر امروز یکشنبه در مراسم چهلم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن آزادی سنندج، اظهار داشت: کردستان شناسنامه و هویت ایران عزیز است و کردها ریشه در تاریخ این سرزمین دارند.

وی ادامه داد: تاریخ ایران نشان می‌دهد که هزاران سال است که کردها از ایران و ایرانی دفاع کرده و به راستی باید آنها را اصیل‌ترین قوم در کشور ایران عنوان کرد.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی گفت: ایران سرزمینی متنوع از اقوام مختلف است و خوشبختانه تمامی قومیت‌های ایرانی به ویژه کردها دل در گروه این آب و خاک دارند و به خوبی از آن حفاظت و دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های قوم کرد در کشورمان، افزود: کردها دارای دو ویژگی جلال و جمال هستند و به همین دلیل است که آنها در سالهای متمادی با فرهنگ غنی خود از ایران و ایرانی دفاع کرده‌اند.

ضرغامی سلحشوری، فداکاری، ایثار، رشادت و مردانگی را از صفت‌های جلال مردم کرد عنوان کرد و یادآور شد: کردها در کنار این مهم دارای سرزمینی زیبا، فرهنگ غنی و رفتار پسندیده هستند و همه این موارد نشان از جمال مردم کردستان است.

وی افزود: در واقع با بیان واقعیت هایی از مردم کرد باید به این مهم اشاره کرد که کردها آخر فرهنگ و هنر هستند، ویژگی های منحصر به فرد فرهنگی در میان کردها زبان زد خاص و عام است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور بیان کرد: در واقع برای بیان واقعیت های فرهنگ غنی کردها رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به کردستان بهترین تعبیرها را به کار برند و نگاه به این عناوین و ویژگی ها جایگاه ارزشمند کردها و فرهنگ غنی آنها را هویدا می سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دشمنی های آمریکای جنایتکار با ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکای جنایتکار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود را با ملت ایران آشکار کرده است و آنها در حالی مدعی هستند که با دولت ایران سر جنگ و دشمنی دارند که این روزها دشمنی خود با ملت ایران را آشکارا اعلام می کنند.

ضرغامی ضمن اشاره به سخنرانی های اخیر ترامپ در خصوص ملت ایران، گفت: ترامپ بارها اعلام کرده که ملت ایران با آمریکا مشکلی نداشته و سر جنگ ندارند ولی ملت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر دشمنی خود با آمریکای جنایتکار را اعلام کردند.

وی در ادامه سخنان خود به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برجسته ترین شخصیت ها در تاریخ این مرز و بوم به شمار می رود.

وی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی و بین المللی است و به همین دلیل راه و مکتب حاج قاسم امروز الهام بخش حرکت های مختلف آزادی خواهی در جهان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به لزوم حرکت در راستای مکتب حاج قاسم در سراسر کشور، گفت: شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی باعث شد تا جبهه مقاومت با توان و نیروی بیشتری حرکت خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: این سردار رشید اسلام علاوه بر ایثار، فداکاری، سلحشوری، یک شخصیت فرهنگی و مردمی بود و به همین دلیل در مراسم شهادت ایشان میلیون ها نفر حضور پیدا کردند.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور در انتخابات بار دیگر دشمن را نا امید می کند و به همین دلیل همه ملت باید در این صحنه بسیار مهم حضور داشته باشند.