کد خبر: ۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
در نوجوانی با کتاب "عربی با آسان ترین روش" اسدالله بادامچیان با مقدمات صرف و نحو و در سال‌های بعد با دیگر تالیفات او آشنا شدم. برخی از آنها را خودش به من هدیه کرده است.

کلا اهل اندیشه و صاحب فکر و نظریه است. متاسفانه جایگاه ایدئولوژیک این افراد در محاق شخصیت سیاسی آنها قرار گرفته و ارزش و منزلت آن درک نمی شود.

او با ۷۸ سال سن و در جایگاه دبیر کلی جمعیت موتلفه اسلامی، مسئولیت هدایت قدیمی‌ترین و گسترده ترین تشکل سیاسی کشور را بر عهده دارد.

۴ ساعت با هم گفت‌وگو کردیم و تازه اول راه بودیم! خاطراتش از قبل از انقلاب به ویژه دهه ۴۰ و نحوه هدایت حضرت امام (ره) نسبت به مبارزات آن دوره شنیدنی و ارزشمند است.

برخی سخنان او را برای شما نقل می کنم.

۱- امام (ره) به ما فرمود، عضو گیری نکنید، برادر یابی کنید. با هم ائتلاف کنید. اکثریت، اقلیت را اقناع کنند، نه اسقاط!

۲-امام (ره) در سال ۴۲ در دیدار با موتلفه گفت: ما چه کاره مردم هستیم؟ ما باید به آنان آگاهی بدهیم. آنها خودشان می دانند چه باید بکنند.

۳- امام (ره) در سال ۵۴ فتوا دادند که هر طور هست از زندان بیرون بیاییدو فعالیت سیاسی کنید.(ولو با در درخواست عفو.)
حاج مهدی عراقی زیر بار نمیرفت. در اوین جلسه گذاشتیم. به او گفتم می خواهی قهرمان شوی یا به تکلیف عمل کنی؟ حاج مهدی ده دقیقه فکر کرد، سرش را بلند کرد و گفت به تکلیف عمل می کنم.( در نقل این خاطره نتوانست جلوی گریه اش رابگیرد.)

۴- امام بنی صدر را از مردم نگرفت ولی مردم را از بنی‌صدر گرفت. بنی‌صدرِ ۱۰۰% به جایی رسید که هیچکس از او حمایت نکرد.

۵- در پاسخ به من که می‌گویم در جامعه، ارزش ها کمرنگ شده است می‌گوید برعکس، جامعه ارزشی تر شده است. دلیلش هم جالب است. می‌گوید مردم طرفدار راستگویی شده‌اند و از دروغ بیزارند. مردم از درگیری‌های جناحی متنفر شده اند. مردم بیش از همیشه نسبت به دزدی و حرام خواری و ... حساس شده‌اند و ابراز می کنند.

۶- راجع به رفتار غیر تشکیلاتی میرسلیم در سال ۹۶ سوال کردم. می گوید حزب "حجت شرعی" نیست عمل به حق است.
اگر یه عضو تشکیلاتی، دستور حزبی را منطبق بر حق نمی داند می تواند با اطلاع مافوق به وظیفه شرعی خود عمل کند.

۷- آزادی هزینه دارد ولی هزینه آزادی خیلی کمتر از هزینه دیکتاتوری است. ولایت فقیه با دیکتاتوری سازگار نیست.