کد خبر: ۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
محورهای سخنرانی مهندس ضرغامی در اجتماع بزرگ مردم اصفهان / ٨ دی
محورهای سخنرانی مهندس ضرغامی در اجتماع بزرگ مردم اصفهان - 8 دی ماه
1- نهم دی از نقاط عطف تاریخ انقلاب و انقلاب سوم مردم ایران است.
2- اصفهان باز هم پیشتاز بود و حضور گسترده مردم در تظاهرات 8 دی 88 نقش مهمی در خلق حماسه سراسری نهم دی ماه داشت.
3- ناآرامی‌هایی که با نقشه استکبار، توسط عده محدودی در تهران ایجاد شد موجب دلگرمی و امیدواری دشمنان قسم خورده ملت گردید.
4- بعد از اقامه‌ی نمازجمعه رهبری معظم که فصل الخطاب اختلافات بود، بسیاری از کسانی که به سران فتنه رأی داده بودند راه خودشان را از آنان جدا کردند و حضور پررنگی در خلق حماسه 9دی داشتند.
5- شبکه‌های ماهواره‌ای، اتاق جنگ و محل ابلاغ دستورات و سیاست‌های اجرایی به آشوبگران در تهران بود. حتی نحوه‌ی تولید بمب‌های دستی را به آنان آموزش می‌دادند.
6- حماسه نهم دی بر اساس تفکر و عقلانیت و شعور و بصیرت بالای ملت ایران شکل گرفت. آنان از پس گردوغبار؛ توانستند مسیر حق را تشخیص داده و به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنند.
7- خواص بی‌بصیرت؛ نتوانستند ولو در زبان هم که شده با ضدانقلاب خارج‌نشین و سلطه‌طلبان مرزبندی کنند.
8- آقای کروبی در سال 84 هم معترض نتیجه انتخابات بود و معتقد بود در زمانی کوتاهی که در خواب بوده، نتیجه آراء بر علیه او تنظیم شده است. دولت اصلاحات که برگزارکننده انتخابات بود به اعتراضات کروبی توجهی نکرد.
9- رهبری بارها با سران فتنه و اطرافیان آنان مماشات کرده و دستوراتی خلاف رویه‌های قانونی، در جهت گرفتن بهانه از آنان و جلوگیری از مظلوم‌نمایی‌شان صادر کردند.
10- متأسفانه عده کمی از خواص معترض قدر محبت‌ها و رفتار کریمانه رهبری را ندانستند و دنیا و آخرت خود را فدای هوای نفس و بی‌بصیرتی کردند.
11- سرانه فتنه از هواداران خود خواسته بودند تا با حضور در نمازجمعه رهبری؛ جمعیت به اصطلاح بیشمار! خود را به رخ بکشانند. این سیاست برای راهپیمایی 22بهمن 88 هم پیگیری شد ولی حضور گسترده و بی‌‌انتهای مردم؛ نقشه‌های آنان را به کلی درهم ریخت.
12- بهانه‌ی تقلب در انتخابات که در روزهای اول به شدت تبلیغ می‌شد به سرعت رنگ باخت و معلوم شد که به هیچ وجه امکان تقلب آن هم در چنین سطح وسیعی که مردم آن را اداره و بر آن نظارت می‌کنند وجود ندارد.
13- اهانت عده قلیلی در عصر عاشورا به ساحت مقدس سیدالشهداء طومار آشوب‌طلبان را در هم پیچید و حضور گسترده مردم در 8 و 9 دی سران استکبار و دنباله‌های داخلی آنان را برای همیشه مأیوس کرد.
14- مردم بزرگ اصفهان، انقلابی، ولایتمدار و فدائی اسلام هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: از سال 88 که در صدا و سیما شاهد به تصویر کشیده شدن خلق حماسه 8 و 9 دی بودیم، علاقه داشتم به شما مردم اصفهان تبریک گفته و سپاسگزاری کنم.

وی افزود: به عنوان کسی که مسؤولیت داشته‌ام، می‌دانم پیشگامی شما مردم اصفهان، مثل دوران دفاع مقدس و بقیه برهه‌های تاریخی، نقش تعیین کننده‌ای در خلق حماسه 9 دی داشتید که متعلق به کل ایران بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علی رغم تمام توطئه‌ها در این سال‌ها در مقابل شهدا روسفید هستید، بدانید که حماسه 9 دی در حد انقلاب بزرگ بود، به نام انقلاب سوم شناخته می‌شود و از نقاط عطف جمهوری اسلامی است.

ضرغامی اظهار کرد: نسل جوان در سال 88 از نظر سنی قدرت تحلیل حوادث را نداشت؛ حماسه 9 دی در حد یک انقلاب بزرگ بود که به عنوان انقلاب سوم می‌توان آن را انتخاب کرد.



* سیلی محکم ملت به گوش رسانه‌های معاند و بیگانه

وی افزود: مردم فراگیر و خودجوش در این روز به خیابان‌ها آمدند و در روز 9 دی با حماسه‌ای به استکبار جهانی تودهنی محکمی زدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران فتنه‌های سال 88 را در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی کردند تا ثابت کنند از نظر داخلی ایران کشور ناآرامی است و بسیار روی این موضوع تبلیغ کردند اما این در حالی بود که ترسی از این نداشتند که همه مردم در این فتنه‌ها با پشتیبانی از ولایت‌فقیه سیلی محکمی به استکبار جهانی می‌زنند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان می‌خواستند ناآرامی‌هایی به بار بیاورند اما ملت ایران در 9 دی‌ماه حماسه‌ای را آفریدند که در جواب دشمنان بگویند، این جریانات توهمی بیش نیستند.

ضرغامی بیان کرد: فتنه 88 با رمز تقلب آغاز شد و به سرعت رنگ باخت چراکه این انتخابات مردمی بود اما متأسفانه برخی از خواص در این حادثه امتحانی بدی پس دادند زیرا چشم بروی حقیقت بستند و می‌‎دانستند که اصلاً تقلبی صورت نگرفته است.

وی با اشاره انتخابات سال 84 خاطر نشان کرد: در انتخابات سال 84 اتفاقی مشابه انتخابات سال 88 رخ داد که در این موضوع سران فتنه‌ای که در انتخابات 88 هم حضور داشت، نقش داشت و به طور مکرر اعتراضات خود را اعلام کرد و همچنین به رئیس‌جمهور وقت، وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات گفته بود که در این انتخابات تقلبی صورت گرفته است و همین کار او باعث شد تا نقطه طنزی برای او به وجود آید.



* یکی از سران فتنه در انتخابات 84 هم معترض بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان کرد: موسوی لاری در مقابل رهبر معظم انقلاب در سال 84 و همچنین در مقابل رسانه ملی نتایج انتخابات را اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب هم این انتخابات را تحسین کردند.

وی با اشاره به انتخابات سال 88 و اعتراضات گفت: در این سال عده‌ای برای آمار انتخابات و تقلب اعتراض کردند اما رهبر معظم انقلاب از قانون عدول کرد و به خاطر این افراد نتیجه انتخابات را به تعویق انداختند که کشور معطل این ماجرا شد اما مقام معظم رهبری به این خواص اعلام کرد هرگونه نگاهی که دارید حداقل با دشمنان مرزبندی کنید.

ضرغامی ابراز کرد: در سال 88 سیزده میلیون نفر به یکی از سران فتنه رأی دادند اما خود این افراد هم در همان حماسه 9 دی شرکت کردند؛ با این نگاه‌ها و تطمیعی که صورت گرفت، همین افراد در مقابل دوربین‌ها اظهار کردند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: پس از خطبه‌های مقام معظم رهبری که در نماز جمعه تهران خوانده شد، به همه ثابت شد که دیگر جایی برای اعتراض و شعار تقلب وجود ندارد.



* نخستین بار رسانه‌های بزرگ 22 بهمن ایران را در سال 88 پخش کردند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقداماتی که دشمنان انقلاب برای مراسم 22 بهمن داشتند، ادامه داد: سران فتنه در 22 بهمن هم به دنبال این بودند که کشور را به ناآرامی بکشانند و می‌خواستند با نشان‌های سبز ادامه موضوع فتنه را به مردم ایران نشان دهند اما در همین زمان شاهد پخش مستقیم تمام شبکه‌های بین‌المللی برای نخستین بار راهپیمایی 22 بهمن تهران بودیم چراکه رسانه‌های معاند خیال می‌کردند این جنبش و جریانات در این روز اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: رسانه‌های خارجی در آخرین لحظات این روز شاهد این ماجرا نبودند و پروژه‌ای که با عنوان «اسب تروا» مطرح شده بود، را ندیدند.

* در بیانیه اول سران فتنه به شهدا اهانت کردند

ضرغامی خاطر نشان کرد: در شب اول رأی‌گیری یکی از سران فتنه در مصاحبه‌های خود اظهار کرد که پیروز انتخابات هستم اما انتخابات که خودنمایی ندارد و در بیانیه اول خود نیز اهانت به خود شهدا را به همه نشان داد که به او گفتم که ممکن نیست در شمارش آرا تقلبی صورت گرفته باشد.
وی ادامه داد: یکی از سران فتنه حاضر نشد در رسانه‌ ملی با کسی صحبت کند و اظهار کرده بود که می‌خواهد بیانیه‌ای را به طور زنده بخواند.

وی افزود: برخورد دوگانه‌ای که در برخی از خواص فتنه 88 مشاهده می‌شود، باید متوجه شد که مردم از این اتفاقات مطلع هستند اما آیا در مقابل این همه بزرگواری رهبر معظم انقلاب مقابل فتنه‌‎گران، چرا باید آن‌ها بی‌حیایی خود را نشان داده و توجهی نکنند!

ضرغامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با ضدانقلاب‌ها مرزبندی کنید، گفت: در زمانی که صدا و سیما می‌خواست اعتراضات برخی از عوامل ضدانقلاب حاضر در خارج از کشور را نشان دهد، به دلیل پوشش نامناسب این افراد که تعداد آن‌ها کمتر از 20 نفر بود، با مشکل مواجه شد.

* وزیر فرهنگ اصلاحات و خواننده زن ضدانقلاب در کنار هم!

وی داد: در بین این افراد خواننده زن ضدانقلابی و وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات نیز حضور داشتند اما سؤال اینجاست که چرا وزیر نافرهنگی دولت اصلاحات در کنار این خواننده حضور داشته باشد که این تصاویر برای روشن شدن اذهان عمومی پخش شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: به تعبیر عوام سران فتنه لال شدند و در شب اول قبر هم این افراد لال هستند چراکه چشم خود را بر روی حقیقت بستند و در مقابل فتنه سکوت کردند.

وی تصریح کرد: امروز باید قدر خود را بدانیم و امروز دور هم جمع شده‌ایم تا با هم اتمام حجت کنیم که این زبان ما برعکس کسانی که در مقابل فتنه سکوت کردند، در شب اول قدر به سخن خواهد آمد.

ضرغامی ادامه داد: مردم و به خصوص جوانان بدانند که تمام بازی‌های حقوق بشر به همه ثابت شده است چراکه حقوق بشر فقط شعارهای توخالی است؛ در آن زمان از 26 ماهواره موجود 25 عدد آن را بروی جمهوری اسلامی ایران قطع کردند و تنها یک ماهواره در اختیار ما بود؛ اما در همین حین بود که با تخصص جوانان و مهندسان توسط همین یک ماهواره اقداماتی صورت گرفت که شبکه‌های ما قطع نشود.



* تعویق تغییر سایت توییتر برای پوشش بهتر اتفاقات ایران

وی خاطر نشان کرد: کلینتون تغییر سایت توییتر را به تعویق انداخت تا اتفاقات داخلی ایران به راحتی پوشش داده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت روز 9 دی متذکر شد: حماسه این روز کارگاه آموزشی فوق‌العاده‌‎ای برای همه ماست چراکه خود این حماسه یک دفاع مقدس 8 ماهه بود و بهترین الگو برای مرور تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: ملت ایران در حماسه 9 دی نشان دادند که به لحاظ فکری ایران بسیار رشد کرده است؛ شعور ملت ایران نشان داد که این فتنه گرد و غباری بود که حق در آن گم می‌شد اما مردم به خوبی در این گرد و غبار حق را یافتند.

ضرغامی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های ملت اتکا کرد، گفت: این همه ظرفیت‌‌های بزرگ و کوچک در ایران وجود دارد اما امروز اشتغال مشکل اصلی خانواده‌هاست که باید به این ظرفیت‌ها اتکا کرد تا آنچه که شایسته این ملت است برای مردم فراهم شود.