کد خبر: ۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
۱۲ اردیبهشت سالگرد شهادت معلم و حکیم بزرگ انقلاب اسلامی، شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم. روز معلم و روز کارگر را هم به همه معلمین و کارگران زحمتکش و خدمتگزار و کم توقع تبریک می‌گویم.
این روزها جای شهیدمطهری خالی است. متفکر و اندیشمند شجاعی که بر اساس آموزه‌های قرآنی، همچون مالک اشتر، رهبری نظام را در اداره و هدایت جامعه کمک کند.
متفکرین زیادی داریم که شجاع نیستند و شجاعانی نیز داریم که بضاعت و توان فکری آنان، پاسخگوی انبوه نیازهای امروز نیست. و این دو ویژگی در اعلادرجه در وجود آن شهید مطهر به ودیعه گذاشته شده بود.



پی نوشت:

فضای رسانه‌ای کشور پر از اندیشه‌ها و نظریه‌هایی است که صاحبان حقیقی و یا مجازی‌اش هرلحظه با آن عکس یادگاری می‌گیرند و جماعتی را هم از سر جهل و بی‌اطلاعی با خود به این سو و آن سو می‌‌برند.
شهید مطهری، یکبار با صدای بلند گفت که این اندیشه‌ها و مکتب‌های خلق الساعه نوعاً اصالتی ندارند و بر اساس انگیزه‌های نفسانی و هوی و هوس شخصی تولید می‌شود!
او در تفسیر آیات اولیه سوره مبارکه قیامه، پس از ترجمه و تفسیر آیات اولیه که پاسخ قرآن به منکران قیامت است می‌گوید که منکرین معاد نه از سر چالش فکر و اندیشه بلکه به دلیل فرار از قید و بندهای الهی که آنان را ملزم به رفتاری خاص که متناسب با شأن و جایگاه اوست می‌کند، اصل معاد و رستاخیز را انکار می‌کنند.
آیه پنجم از این سوره که می‌فرماید: «بل یرید الانسان لیفجر امامه»، به صراحت سخن از اراده انسان برای فسق و فجور و گناه است و انکار قیامت هم نیز معلول و نتیجه این رفتار و در حقیقت ویترینی روشنفکری برای توصیف رفتار شیطانی است.
مطهری، حکیمانه و با ظرافت، همبستگی این آیات را برای مخاطب خود تشریح می‌کند و به آنان یادآوری می‌کند که پاسخ بسیاری از شبهات، لزوماً از همان جنس نیست، بلکه با ریشه‌یابی علل انحرافات فکری باید حکیمانه درصدد رفع و حل علت العلل بود.
فضای انتخاباتی کشور و چالش‌های انتخاباتی نامزدها و هواداران آنان را با این دیدگاه بررسی و ارزیابی کنید. شاخص محکمی است.