کد خبر: ۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
جنگل های مرتفع آلواتان در غرب کشور در تسخیر ضد انقلاب و حزب دموکرات بود. قاسملو رهبر این حزب گفته بود اگر سپاه توانست ان جا را فتح کند کلید کردستان را به آنان خواهد داد.
 
آنان سلاح‌های سنگین غنیمت گرفته شده از پادگان مهاباد را به نقاط مرتفع برده بودند و موقعیت سوق الجیشی منطقه نیز دست بالا را به آنان داده بود.

عملیات آزادسازی که شروع شد برای تهیه گزارش به منطقه رفتم. همزمان با سپیده صبح با هلی کوپتر از قرارگاه حمزه در ارومیه به پادگان ارتش در محل درگیری رفتم. جاده‌های زمینی همه بسته بود. شهید بروجردی را دیدم و خواستم با او گفت و گو کنم. عجله داشت. پیشنهاد کرد با برادر کاوه فرمانده عملیات صحبت کنم.

به اتاق کوچکی هدایت شدم. سفره‌ای پهن بود و قدری پنیر و نان خشک. جوان خوش سیمائی هم با گرمکن ورزشی مشغول خوردن صبحانه بود. سلام و علیک کردیم. منتظر ماندم تا برادر کاوه بیاید. مدتی طول کشید. از جوان پرسیدم ببخشید، برادر کاوه فرمانده عملیات کجا هستند؟ کی می آیند ؟ همین طور که می خورد گفت خودم هستم!! خیلی جوان بود. در صورتش مویی دیده نمی‌شد! از چشمان پف کرده اش معلوم بود شب را نخوابیده است. بعد از گفت و گو هم یک قبضه خمپاره ۶۰ برداشت و با جیپ عازم ارتفاعات شد.

این که در آن یک ساعت گفت و گو بین ما چه گذشت ، نیازمند پست مستقل است. ولی هرچه دیدم ، استقامت ، استغنا و شجاعت و امید به پیروزی بود. چند روز بعد گوینده خبر سیما اعلام کرد که ارتفاعات آلواتان آزاد شد.

بارک الله به کاوه! او در سال ۶۵ در سن ۲۵ سالگی در جریان عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید.
شهید محمود کاوه فرمانده لشگر ویژه شهدا ،فرزند کردستان. روحش شاد.