کد خبر: ۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
مراسم تشییع حماسی و پرشور پیکر پاک شهید حججی، نقطه کانونی وحدت ملی و به سمت خدا بود! مردم دین دارتر شده اند و باور دینی آنان، رمز همگرائی شان است.
این برداشت را از کلام استاد عزیز آقای سید مهدی میرباقری، کارشناس ارزنده برنامه سمت خدا بهتر دریافت کردم که عین آن را در پی نوشت می آورم.
عکس مربوط به جلسه کاری من با این اساتید بزرگوار است.


پی نوشت:

چند سال پيش بعضي از روشنفکران سکولار ادعا کرده بودند که انقلاب اسلامي هنري نکرده است و مردم ديندارتر نشده‌اند! من عرض کردم: شاخصه دينداري چيست تا بگوييم ديندار شده‌اند يا نشده‌اند؟ به نظر من اصلي‌ترين شاخصه دينداري، دفاع از اسلام و دفاع از مکتب اهل بيت(ع) است؛ يعني وقتي مثلاً حضرت اميرالمؤمنین (ارواحنا فداه) پرچم دستش است و با خوارج و معاويه و ناکثين و با جبهه جمل مي‌جنگند، اين که کسي کنار حضرت امير(ع) بايستد و بجنگد، اين شاخصه اصلي دينداري است؛ اينکه کسي در درگيري بين جبهه نفاق و ايمان در دنياي اسلام به نفع مکتب اهل بيت(ع) کار کند و مدافع مکتب اهل بيت(ع) باشد و در درگيري اسلام و کفر، مدافع اسلام باشد، مهمترين شاخصه است؛ ولو اين که کمتر بتواند تلاوت قرآن کند، ولو اين که يک‌بار نماز صبحش خدای ناکرده قضا بشود. .

 بر اساس شاخصه اي که گفته شد، جامعه ايران متدين‌ترين مردم تاريخ هستند، زيرا بیش از ۳۵ سال است در مقابل فشارهاي سنگين دشمن پرچم اسلام را نگه داشته‌اند؛ پرچم اهل بيت(ع) را نگه داشته‌اند. ابرقدرت‌های دنیا با ما مي‌جنگند، جریان‌های تکفیری با ما مي‌جنگند. در اين ترديدي نيست که انواع اسلحه‌ها و امکاناتشان را بر عليه ما به کار مي‌گيرند. در اين درگيري وسيع، بیش از ۳۵ سال است پرچم اسلام ناب در دست ملتي است که با وجود غيبت امام معصوم(ع)، به نماينده آن حضرت و کسي که معتقدند منصب مرجعيت و فقاهت را از طرف حضرت تصدي مي‌کند، اقتدا کرده‌اند و مشغول دفاع هستند و اين پرچم را بالا نگاه داشته‌اند؛ اينها متدين‌ترين مردم‌اندچند سال پيش بعضي از روشنفکران سکولار ادعا کرده بودند که انقلاب اسلامي هنري نکرده است و مردم ديندارتر نشده‌اند! من عرض کردم: شاخصه دينداري چيست تا بگوييم ديندار شده‌اند يا نشده‌اند؟ به نظر من اصلي‌ترين شاخصه دينداري، دفاع از اسلام و دفاع از مکتب اهل بيت(ع) است؛ يعني وقتي مثلاً حضرت اميرالمؤمنین (ارواحنا فداه) پرچم دستش است و با خوارج و معاويه و ناکثين و با جبهه جمل مي‌جنگند، اين که کسي کنار حضرت امير(ع) بايستد و بجنگد، اين شاخصه اصلي دينداري است؛ اينکه کسي در درگيري بين جبهه نفاق و ايمان در دنياي اسلام به نفع مکتب اهل بيت(ع) کار کند و مدافع مکتب اهل بيت(ع) باشد و در درگيري اسلام و کفر، مدافع اسلام باشد، مهمترين شاخصه است؛ ولو اين که کمتر بتواند تلاوت قرآن کند، ولو اين که يک‌بار نماز صبحش خدای ناکرده قضا بشود. .

بر اساس شاخصه اي که گفته شد، جامعه ايران متدين‌ترين مردم تاريخ هستند، زيرا بیش از ۳۵ سال است در مقابل فشارهاي سنگين دشمن پرچم اسلام را نگه داشته‌اند؛ پرچم اهل بيت(ع) را نگه داشته‌اند. ابرقدرت‌های دنیا با ما مي‌جنگند، جریان‌های تکفیری با ما مي‌جنگند. در اين ترديدي نيست که انواع اسلحه‌ها و امکاناتشان را بر عليه ما به کار مي‌گيرند. در اين درگيري وسيع، بیش از ۳۵ سال است پرچم اسلام ناب در دست ملتي است که با وجود غيبت امام معصوم(ع)، به نماينده آن حضرت و کسي که معتقدند منصب مرجعيت و فقاهت را از طرف حضرت تصدي مي‌کند، اقتدا کرده‌اند و مشغول دفاع هستند و اين پرچم را بالا نگاه داشته‌اند؛ اينها متدين‌ترين مردم‌اند.