کد خبر: ۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
محورهای گفتگوی تفصیلی مهندسی ضرغامی با روزنامه فرهیختگان
 مشکلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ انقلابی سال 57 است. نسخه‌ی تجدیدنظر در ارزش‌های انقلابی، آدرس انحرافی است.

 راه حل برون رفت از مشکلات جامعه، تجدیدنظر در بسیاری از رویه‌ها و روش‌هاست. باید قبول کنیم که بسیاری از مسیرهای پیموده شده نادرست بوده و باید شجاعت اصلاح آن را داشته باشیم.

 انقلابی بودن بر مبنای نگاه رهبری فراتر از جناح‌های سیاسی است.

 این ظلم به رهبری است که اگر کسی به اصل ولایت فقیه، تبعیت از رهبری و پای‌بندی به ارزشهای انقلابی اعتماد و گرایش داشت، بگویند حتماً اصول گراست!

 به زور می‌خواهند آدمها را اصول گرا و یا اصلاح طلب نشان بدهند!

 جایگاه نیروهای فراوان انقلابی که نمی‌خواهند وابسته به اصول گرایان و یا اصلاح طلبان باشند در کجای جغرافیای سیاسی کشور است؟

 عملکرد این دولت و شخص رئیس جمهور، ضعیف‌ترین عملکرد دولت‌های پس از انقلاب نسبت به گفتگوی ملی و تحمل مخالف و منتقد است.

 وقتی در مقابل رئیس جمهور افراد انتقاد می‌کنند به وضوح تغییر چهره و نشانه‌های بروز عصبانیت را در ایشان می‌بینید و به دنبال آن هم معمولاً باید منتظر پرخاش‌های شدید او باشید.

 اسلام به ذات خود خیلی شیرین است. مشکل ما با برخی اسلام شناسان است که اگر از خودشان کمتر رونمایی کنند خیلی بهتر است.

 من و خیلی های دیگر برای عاقبت بخیری احمدی نژاد دعا می کنیم.
او باید قدر حمایت های نیرو های انقلاب و ولائی را بیشتر از اینها بداند و صبر و تحمل خود را نسبت به آنچه که ظلم می پندارد بیشتر کند.
او می تواند و باید از این گردنه عبور کند.
دوست ندارم شاهد جشن و پایکوبی منتقدین احمدی نژاد ۸۴ باشم.

 پس از نامه کروبی به رهبری، برخی گروه‌های اپوزسیون گفتند مشکل آقای کروبی این است که می‌گویند چرا رهبری، در خط امام حرکت نمی‌کند؟ در حالی که اتفاقاً او دقیقاً راه خمینی را تعقیب  می‌کند و مشکل ما هم همین است!

 هنوز هم مثل اول انقلاب معتقدم زیربنا، فرهنگ است نه اقتصاد. ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، بی‌فرهنگی و دور شدن از اخلاق اسلامی است. رشوه، اختلاس، دزدی، اسراف و ضایع کردن بیت المال، همه از تغییر رفتارهای فرهنگی ماست.

 از دیدگاه شهید مطهری هدف از بعثت انبیاء دعوت به توحید و ارزش‌های الهی است و قسط و عدل وسیله رسیدن به آن است.
اما عدل از آن گونه وسیله‌هایی است که قطع نظر از هدف، خودش دارای اصالت و هویت ارزشی است.

 دنیاطلبی قارون باعث سقوط و هلاکت او شد. در واقع فرعون پس از کشف روحیه قارون، او را یارگیری و تقویت کرد تا در مقابل موسی قرار گیرد. این مدل هنوز هم در دنیای امروز حاکم است.

 شهید مطهری برای خدمت به انقلاب، حتی حاضر بود مجری ساده مراسم بهشت زهرا باشد و مردم را برای ورود امام آماده کند. آیا بسیاری از بزرگان ما امروز حاضرند از این رفتارها بکنند. پروتکل‌ها و تشریفات، قربه الی الله، بیداد می‌کند!

 اولین فارغ التحصیلان گرایش ساخت و تولید در مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر بلافاصله در صنایع نظامی سپاه و موشکی مشغول شدند و حماسه تولید و خودکفایی در این عرصه را رقم زدند.

 مجاهدین خلق در نجف هر چه برای امام، قرآن و نهج البلاغه خواندند، مقبول واقع نشد. امام فرمودند اینها متعبد به اسلام نیستند، متمسک به آن هستند!

 همان نهج البلاغه خوان‌ها پیشگام انحراف در سازمان و انتخاب رویکرد مارکسیستی  شدند و جنایات بزرگی از جمله به شهادت رساندن شهید شریف واقفی را رقم زدند.

 دانشگاه آزاد، نیروهای انقلابی و خوب فراوانی دارد. چه در اعضاء هیئت علمی و چه در جریان‌های دانشجویی، به ویژه در استانها. مدیریت جدید باید زمینه رشد و بالندگی آنان را فراهم کند تا صفت «اسلامی» واقعاً برازنده آن شود.

 نامه من به جمنا در مورد آقای رئیسی، تقویت آنان و احترام به آیین نامه‌ای بود که به امضاء همه دوستان رسیده بود. نمی‌خواستم جمنا در اولین اقدامات، قانون خود را زیرپا بگذارد.

 مقاله «فولکس پرنده» که در روزنامه جام جم در دوره اصلاحات چاپ شد با الهام از نظر آقای حجاریان بود که گفته بود کل اعضاء مجاهدین انقلاب در یک فولکس جا می‌گیرند. فولکس پرنده هم نام یک فیلم سینمایی کمدی بود که قبل از انقلاب در سینما داریوش دیدم.

 اگر برای رهبری جان می‌دهیم چون این رهبر انقلابی است. اگر خدای ناکرده رهبر انقلابی نباشد ما آن ولایت فقیه را قبول نداریم.