هدیه (۲)
 ایشان آقای صالحی از مدیران بازنشسته و خوب سازمان هستند که وقتی به دیدارم آمدند یک بسته شکلات ایرانی خوش طعم با بسته بندی عالی و جذاب برایم آوردند. گفتند که از پست‌های خودم ایده گرفته‌اند. با پوزش از ایشان خواستم که قیمت هدیه را بگوید! گفت ۱۵ هزار تومان! خیلی خوشحال شدم.

 هدیه دیگری را من به او معرفی کردم. یک دستگاه گرم کننده (هیتر برقی) ساخت کارخانه پارس خزر که برای من بسیار مفید و کاربردی بوده است. پارسال ۹۹ هزار تومان بود. امسال قدری بیشتر شده. از مدل‌های خارجی بهتر درآمده است. باد گرم و پرقدرت آن ظرف چند دقیقه مشکل سرما را حل می‌کند. برای افراد مسن و مریض، به ویژه دردهای عضلانی و کمردرد خیلی خوب است.

 کالاهای خوب و تجربه شده ایرانی را به یکدیگر معرفی کنیم و الگوهای مفید و عقلانی را در ارائه سبک زندگی صحیح ترویج دهیم.

پی نوشت:

 در روزهای گذشته باز هم هدایایی چون قرآن و نهج البلاغه بزرگ و سنگین و بسیار نفیس و گران‌قیمت به دستم رسید! هیچگونه کارکردی ندارد، فقط هزینه است. به دوستان اهداء کننده تذکر دادم. با خوشروئی پذیرفتند.

 برخی سازمان‌ها هم از گیرنده ی هدیه،استفاده ابزاری می‌کنند و آرم و لوگوی خود را به سرتاپای هدیه می‌چسبانند به گونه‌ای که دیگر قابل استفاده نمی‌شود.
هدیه باید کاربردی و در زندگی گیرنده نمایان باشد. ارزان، زیبا و دارای بسته بندی جذاب باشد. هدیه باید به راحتی قابل حمل باشد و برای مسافران، سبک و قابل جانمایی در کیف دستی‌های متعارف.

 وقتی برای کسی هدیه‌ای می‌‌بریم، باید ببینیم اگر این هدیه را او به ما می‌داد چه احساسی داشتیم. این مقایسه، از بهترین‌ شاخص‌های انتخاب هدیه است.