کد خبر: ۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
دیروز برای سخنرانی صبحگاهی به دانشگاه افسری امام علی (ع) دعوت شدم.

 اینکه وقتی ساعت ٦:٤٥ وارد می‌شوی و می‌بینی کلی فعالیت و مراسم، قبل از ورود تو انجام شده، روحیه‌ات عوض می‌شود.

 برعکسِ هنرمندان (نوعاً) که تا لنگه ظهر می‌خوابند! ، ارتشی‌ ها به صورت سازمانی و فردی بسیار سحرخیزند و تا سنین بالا سالم و باروحیه!
این خیلی خوب است.

 امیر اوجاقی فرمانده دانشگاه و حجت الاسلام مطهری نژاد مدیر عقیدتی سیاسی و دیگر فرماندهان محترم بسیار بزرگوار و مهمان‌نواز بودند.



پی نوشت:

 برخی محورهای سخنرانی‌ام در جمع فرماندهان، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشکده افسری نزاجا:

١ - ارتش کارآمد، شجاع و مکتبی ما امروز الگوی دیگران در منطقه و جهان است.
٢ - ارتش پرهزینه‌ی پهلوی در زمان اعلام بیطرفی! ظرف  چند ساعت پس از حمله متجاوزین نابود شد! و در ادامه بعنوان انبار تسلیحات و پایگاه آمریکایی‌ها به ژاندارم منطقه تبدیل شد.
در سریال «در چشم باد» به خوبی به این موضوع پرداخته شده است.
٣ - در گذشته، بدنه‌ی ارتش از معدود فرماندهان طاغوت جدا بود، به همین دلیل در جریان انقلاب، آنان به صفوف ملت پیوستند و رؤیای هر نوع کودتای دشمن را برهم زدند.
٤ - انتخاب طالوت از سوی پروردگار برای مقابله با جالوت (استکبار زمان)، هر چند به دلیل نداشتن ثروت و عدم انتساب به بزرگان و مقامات! مورد اعتراض بود، اما بشارت الهی به قدرت علم و جسم او به زودی جامه ی عمل پوشید.
به همین دلیل هم ، دو عنصر دانش و قدرت مدیریت و فرماندهی در ارتش، آنان را از دیگران ممتاز می‌کند. اسطوره‌هایی چون صیاد شیرازی، بابایی، شیرودی و صدها فرمانده شجاع و کاردان ارتش بر اساس همین الگو شکل گرفتند.
٥ - بزرگترین مزیت ارتش، برخورداری از نعمت فرمانده کل قواست که شجاعت، بصیرت و دوری از هوای دنیا، هر گونه تردیدی را در اطاعت پذیری آنان در جانبازی و فداکاری را برطرف می‌کند.
٦ - امروز توانمندی ارتش، سپاه، ناجا، بسیج و با پشتوانه بی‌نظیر ملی، معادلات جهانی را برهم زده و با ایجاد «جبهه‌ی مقاومت» در برابر «جبهه‌ی استکبار»، آرایش جدیدی خلق کرده که شکست در آن راه ندارد.