کد خبر: ۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
1- مؤثرترین راه مبارزه با تحریم، بی اثر کردن آن است. انتظار لغو تحریم‌ها و حتی دور زدن آن، هر کدام به نوعی شرطی کردن کشور است.

2- تبدیل نفت خام به انواع محصولات که ارزش افزوده ایجاد می‌کند، به راحتی قابل فروش در همه جای دنیاست. ده‌ها سال است که منتظر چنین تحولی هستیم و امروز دشمن ما را به این سمت هدایت می‌کند.
کافی است موانع را از سر راه جوانان برداریم.

3- درآمد پایدار از طریق صادرات پایدار و کشف و تقویت ظرفیت‌های صادراتی کشور ایجاد می‌شود.
صدها نوع محصولات و خدمات ایرانی، شایستگی رقابت در سطح منطقه‌ای و گرفتن سهم در بازارهای بین‌المللی را دارد.
باید به واردکنندگان حرفه‌ای، مأموریت صادرات را هم واگذار کرد کسی که به راحتی موز وارد می‌کند، باید سیب ارومیه را هم صادر کند.

4- به ساکنان مسکن مهر، قول می‌دهم، کاستی‌های مربوط به خدمات عمومی‌شان را در زمان کوتاهی برطرف کنم.
پیمانکاران باید بر اساس قراردادشان، تا 5 سال ساختمان را بیمه کنند و هرگونه خرابی را با هزینه خودشان و به سرعت اصلاح کنند.

5- روابط دوجانبه تجاری با کشورهای جهان و به ویژه همسایگان را با ایجاد خط اعتباری مطمئن و مؤسسات مالی ویژه آن، به سرعت گسترش خواهم داد.
این کار مستلزم ساماندهی دوباره «صرافی»هاست.

6- متأسفانه رشته‌های اقتصاد عملیاتی که معطوف به حل مشکلات اقتصادی و فوریت‌های جامعه است، مورد توجه قرار نگرفته و خیلی‌ها تصور می‌کنند این مسائل فقط مربوط به ایران است، در حالی که همه جای دنیا با اینگونه چالش‌ها درگیر بوده‌اند و مدل‌های حل مسأله را به صورت علمی ارائه داده‌اند.

7- کمیته اقتصادی من، برای هر شرایطی که احساس وجود «بن بست» می‌شود، راه‌حل ارائه می‎‌کند. در تیم اقتصادی من، بن بست معنی ندارد.
معنای «امیدواری» در کلام رهبر انقلاب جز این نیست.

8- مانع بزرگ تحقق ایده‌های اقتصادی من همان اژدهای هفت سری است که منافع خود را در ادامه وضع موجود می‌داند.
شبکه فساد، موجود زنده‌ای است که قدرت مقاومت، زایش و ترمیم دارد و بسیار خطرناک است. جز با حمایت مردم و پشتیبانی رهبر انقلاب نمی‌شود با او جنگید.
آماده زدن زیر میز آنان هستیم.

9- به همه نامزدهاو رقبایم احترام می‌گذارم.روابط ما باید جوانمردانه باشد.
برای تقویت جبهه انقلاب می‌آیم. معتقدم جبهه بزرگ انقلاب، فقط چند گروه و حزب سیاسی و یا تشکل‌های سیاسی با هدف برقراری وحدت نیست. همه ظرفیت‌های موجود باید به میدان بیایند.