کد خبر: ۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
مشروح سخنان مهندس ضرغامی در روز خبرنگار
وحدت در دیدگاه اسلامی اصل است و رسانه‌ها باید تفرقه‌افکنی در جامعه را افشا کنند، نه این که خود عامل تخریب اشخاص و جدایی بین آحاد جامعه شوند.


عزت الله ضرغامی عصر دیروز همزمان با آئین بزرگداشت روز خبرنگار با اشاره به نقش و جایگاه خطیر خبرنگاران تأکید کرد: وحدت در دیدگاه اسلامی اصل است و رسانه‌ها باید تفرقه‌افکنی در جامعه را افشا کنند، نه این که خود عامل تخریب اشخاص و جدایی بین آحاد جامعه شوند.

آقای ضرغامی با اشاره به نقش دو عنصر تعهد و آشنایی با اصول ‌حرفه‌ای گفت: تنظیم خبر و گزارش اگر از این دو ویژگی تهی شود نه تنها مفید نیست بلکه آثار زیانباری نیز برای جامعه دارد.

مهندس ضرغامی افزود: متأسفانه سیاست‌زدگی در سال‌های اخیر شیرینی فعالیت‌های سالم و پرنشاط سیاسی را کاهش داده و به ضد خود تبدیل کرده است.

فعالیت‌های انتخاباتی بر نگاه ‌خدمت‌رسانی به مردم در طول سال سایه افکنده است و فضای خاص رقابتی مربوط به چند ماه انتخابات، بر زندگی روزانه مردم مسلط شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر خاطره‌ای از فعالیتهای سیاسی عناصر منحرف و غرب‌زده، در قالب نشریه‌ای تخصصی سینمایی گفت اینها خودشان اذعان کرده‌اند چون نمی‌توانستند مستقیماً افکار سیاسی خود را به جامعه تحمیل کنند از طریق نقدهای سینمایی و نشریات تخصصی اهداف خود را دنبال می‌کردند.

آقای ضرغامی افزود وحدت در دیدگاه اسلامی اصل است و نباید به صورت شعاری و نمایشی با آن برخورد کرد، کار خوب و مفید به حال مردم از هر حزب و گروهی که سر بزند قابل تحسین است و رسانه‌ها باید تفرقه‌افکنی در جامعه را افشا کنند نه اینکه خود عامل تخریب اشخاص و جدایی بین آحاد جامعه شوند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نقش جدید و تأثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی گفت: باید از فناوری‌های جدید استفاده مطلوب را بکنیم. ارتباط اعضاء خانواده، اقوام، دوستان و خویشاوندان از طریق شبکه‌های اجتماعی نوعی صله رحم محسوب می‌شود.

مهندس ضرغامی با اشاره به سیره امام علی(ع) در طول 25 سال زندگی پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) گفت: تقویت حاکمیت دینی، مشاوره به زمام‌داران و عدم اقبال به تفرقه و نیز دوری از ضربه زدن به اصل اسلام از اولین ویژگی‌های سیاستمداران انقلابی و شیعیان واقعی امیرمؤمنان علی(ع) است که متأسفانه در جامعه ما به دست فراموشی سپرده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران، شغل خبرنگاری را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور دانست و گفت نقش و جایگاه جامعه خبرنگاری و رسانه‌ای بسیار گسترده‌تر از تصور عمومی است.

صنوف مختلف، در تولیدات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی فعالیت دارند و همه آنها از اصحاب رسانه و خبر هستند و این روز (روز خبرنگار) متعلق به همه آنهاست.

آقای ضرغامی شهادت محمود صارمی و دیگر شهدای عزیز واقعه تلخ کنسولگری ایران در مزارشریف را نمونه روشنی از عملکرد تروریست‌های آمریکایی دانست که با سیاست‌های شیطان بزرگ امنیت را از جوامع اسلامی سلب کردند.

وی افزود: وجود این گروه‌ها بهترین دلیل بر عملکرد ضد حقوق بشری استکبار جهانی است.