
تجربهی سالهای طولانی مدیریت و تعامل من با مسئولان و بزرگان کشور میگوید که عوامل دفتر و نحوه تعامل و رفتار آنان با ارباب رجوع نقش مهمی در رضایتمندی مردم دارد.
ممکن است به هر دلیل، درخواست مراجعه کننده عملی نباشد ولی روی خوش و ادب و احترام، میتواند تاحد زیادی از مشکلات آنان بکاهد.
آدمهای مهم و خدمتگزاری را میشناسم که به دلیل بداخلاقی و بیمسئولیتی اطرافیان و بیتوجهی خودشان به این آسیب، هزینههای بلاوجهی متحمل میشوند.
بگذریم که برخی مسئولان و مدیران کشور را با یک من عسل نمیتوان خورد چه برسد به اطرافیان آنان! فکر میکنند که اگر به طرف مقابل یک لبخند بزنند و به او تواضع کنند و یا در سلام به آنان پیشدستی کنند یه چیزی از آنان کنده میشود!!
یک مسئول دفتر خوش اخلاق و صمیمی میتواند نقش مهم و تعیین کنندهای در موفقیت مدیر داشته باشد. یک تلفنچی و یا خدمتگزار ساده دفتر هم میتوانند در این رضایتمندی سهیم باشند.
اخلاق ، گم شده ی نظام اداری ماست.
پُست قدیمی مرحوم ناصر عربها را در پینوشت آوردم.
پی نوشت:
مرحوم ناصر عرب ها،خدمتگزار ميهمانان آقا
آنقدر خوش رو، متواضع و صميمى بود كه هر وقت به بيت رهبرى ميرفتم و مهمان چاى او بودم، از مصاحبت و انس با او لذت ميبردم.
چند هفته قبل با او عكس گرفتم و قول دادم به دستش برسانم. وقتي اين عكس آماده شد و به يكى از مسؤولان دفتر دادم كه به او بدهد، با تأسف اعلام كرد كه ايشان چند روز قبل فوت كرده اند؛ آنهم بعد از اداى نماز شب و آماده شدن براى اقامه نماز صبح همراه با اذان، چه سعادتي! ..