کد خبر: ۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
  در افطاری دانشجویی انجمن اسلامی امیرکبیر حضور پیدا کردم و برای آنان صحبت کردم. دو سه نفر از آنان هم صحبت‌های کوتاه و صریح و محکمی کردند.

 آقای شهبازی عضو شاخص دانشجویان عدالتخواه هم که مهمان بود در صحبت‌هایش گفت آقای ضرغامی! ۱۲ سال پیش که با دیگر دانشجویان جنبش با شما جلسه داشتیم، به من گفتید: ببینم ۱۰ سال دیگر هم همینطور صحبت می‌کنی؟! راست می‌گفت! با ۱۲ سال پیش هیچ فرقی نکرده بود.

 صریح، بدون تعارف و با شور و حرارت مخصوص به خود! خوشحال شدم!
خوشحال از اینکه روحیه شجاعت و انقلابی خود را حفظ کرده بود! این خیلی خوب است. نشان از حیات انقلاب دارد!

 در پایان افطاری با آنان سلفی گرفتم. عکس صفحه بعد هم با شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر است که در انتخابات جدید انجمن رأی آورده‌اند. .



پی نوشت:

 رهبری معظم در دیدار پرشور دانشجویی دیشب این روحیه انقلابی را ستودند و فرمودند: «فرق است بین شمای جوان پرشور با ما که روزگار گذرانده‌ایم؛ تفاوت این است که شما آرزوها را خیلی راحت بیان می‌کنید اما بنده فاصله آرزو را به تجربه می‌بینم و لمس می‌کنم. برای رسیدن به این آرزوها خیلی چیزها لازم است که یکی‌اش همین گفته‌های شماست.

 تداوم برخی اعتراضات صنفی ، منطقه ای ، اجتماعی و سیاسی و پشتیبانی آن از سوی ظرفیت های فضای مجازی بیانگر ضرورت تجدیدنظر در مدل #حکمرانی کشور است.

 خلا یک طبقه واسط بین شبکه مدیریت رسمی کشور با بدنه مردم و عدم به رسمیت شناختن اعتراضات و رسیدگی سریع به آنها به تدریج باعث چالش های فراوانی بین مردم و حاکمیت خواهد شد.

 مقاومت مدیران کم تجربه و یا غیرقابل انعطاف در مواجهه با مردم و مطالبات مشروع آنان دوقطبی های جدیدی را شکل داده است.

 تجربه ای که از حوادث ۸۸ دارم آن است که صرفا قرائت رسمی و تأکید روی #قانون مشکل حل نمی شود.

حاکمیت و دولت باید این افراد و ظرفیت‌های بالقوه آنان را در ایجاد مفاهمه و مصالحه شناسایی کرده و به نقش آنان بر اساس این مدل هویت و مشروعیت دهند.
نگران تبدیل این ظرفیت ها به نیرو های خنثی و یا مخالف هستم.

  چرخ دنده های ماشین ، هرقدر دقیق طراحی شده باشند به روغنکاری دائمی نیاز دارند.