کد خبر: ۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
بالاخره شیطون رو لعنت کردم و دیروز یک کولر آبی جدید خریدم.

:small_orange_diamond:کولر قبلی چند سال بود که به سروصدا افتاده بود. هر چه تسمه و یاتاقان عوض می‌کردم و محل استقرارش را تنظیم می‌کردم، فایده نداشت. دیگه 14 سال بود که کار می‌کرد. موقع خداحافظی بود!

:small_orange_diamond:با کولر گازی هم میانه‌ای ندارم. هم گران است و هم امکان کانال کشی به دیگر اتاقها را ندارد.

:small_orange_diamond:از خرید جدیدم راضیم. مدل جدید کولر آبی وطنی، هم کم مصرف است و هم چند امکان اضافه دارد. یه خورده گران است ولی نهایتاً به صرفه است.

:small_orange_diamond:اگر خواستید کولر 8000 آبسال بخرید قیمت‌¬اش 1 میلیون و هشتصد و هشتاد هزار تومان است. سرتان کلاه نرود.
با اینکه از یکی از نمایندگی‌ها در جنوب شهر (هلال احمر – چهارراه عباسی) محل قدیم‌مان خریدم ولی مغازه بغلی 50 هزار تومان گران‌تر می‌داد!

:small_orange_diamond:همکارم توصیه کرد آرم «آبسال» را از تصویر ، بردارم که شبهه تبلیغ تجاری نشود! به این توصیه توجه نکردم. تبلیغ برند ایرانی نه تنها بد نیست، خیلی هم خوب است. ضمناً قیمت را هم، حداقل برای چند روز تثبیت کردم!



پی نوشت:

:small_orange_diamond:شناور، قسمتی از کولر است که سطح آب را ثابت نگه می‌دارد. از جمله خرابی‌های شایع کولرهای آبی خرابی شناور و یا تنظیم نبودن آن است. آب زیادی هدر می‌رود و ممکن است به آب بندی سطح پشت بام یا بالکن هم آسیب برساند.

:small_orange_diamond:امکانات و تسهیلات حکومتی برای رفاه مردم و یا حمایت از تولید ملی مانند همین شناور باید مرتباً توسط نهادهای دولتی و نظارتی کنترل شود.

:small_orange_diamond:وظیفه دولت، برقراری مکانیسم‌های استانداردی است که اتوماتیک وار فرآیند سالم چرخش امور را کنترل کند؛ همانگونه که شناور کولر عمل می‌کند.
عرضه بی حساب و کتاب سکه و ارز به بازار، بدون سیستم کنترلی، همان می‌شود که دیدیم.

:small_orange_diamond:وظیفه دستگاههای نظارتی هم، کنترل دقیق و دائمی نقاط استراتژیک این فرآیندهاست.
تجربه این سالها نشان می‌دهد که مجلس و قوه قضائیه، عملکردی انفعالی، دیرهنگام و بعضاً سیاسی نسبت به تخلفات داشته‌اند. فساد، دولتی و حاکمیتی و نهاد عمومی نمی‌شناسد.

:small_orange_diamond:همین الان که با هم حرف می‌زنیم رویه‌های غلط و فسادآفرین نظام اجرایی کشور در حال پر کردن جیب مفسدان اقتصادی است.

:small_orange_diamond:جوان گرایی در این حوزه بیداد می‌کند! خلاقیت و نوآوری و روشهای میان بر و بهینه سازی جوانان با استعداد! بدجوری در حوزه دلالی و خوردن مال مردم بسیج شده است.

:small_orange_diamond:اصلاح شناور، پیش کش! حداقل روزی یک بار به پشت بام سر بزنید و شیر آب را باز و بسته کنید!
نه اینکه همسایه‌ها به شما بگویند آب، پشت بام شما را برداشته است!