در سفر به مشهد، این عکس را از داخل هواپیما گرفتم!
خیلی قشنگ و با ابهت است! اینطور نیست؟
قدری فرصت طلبی لازم است تا یک تصویر زیبا و استثنایی را از محیط خود ثبت و ماندگار کنی.
در هواپیما معمولا گوشی هوشمند خود را در وضعیت پرواز قرار میدهم و از
سایر امکانات آن به ویژه آرشیو دسته بندی شده استفاده می کنم.
پی نوشت:
در بحث مدیریت راهبردی چهار عنصر قدرت ،ضعف ،فرصت و تهدید مورد بررسی قرار می گیرند.(SWOT)
دو
مورد اول مربوط به درون سازمان و دو مورد بعدی مربوط به محیط سازمان است.
هر کدام از این ها اهمیت و جایگاه ویژه ای در تبیین راهبردهای سازمان و
برنامه ریزی سازمانی دارند.
امروزه فرصت (opportunity) بیشتر مورد توجه سیاستگذاران و مدیران قرار می گیرد.
به این معنی که فرصت های استثنایی پیش آمده برای سازمان آنقدر اهمیت دارند
که لازم است بقیه توانمندیها و ظرایف سازمان در خدمت بهرهبرداری از فرصت
ایجاد شده قرار گیرند.
این رویکرد یک نوع فرصت طلبی است!
فرصت طلبی
اگر در راستای اهداف سازمانی و منافع ملی باشد بسیار خوب است و اگر در جهت
تخریب رقیب و تضعیف شخصیت اخلاقی و رفتاری دیگران باشد مذموم و ناپسند
است.