کد خبر: ۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
ضرغامی در حسرت محبوبیت

 ماجرا از استوری سردبیر اسبق رجانیوز آغاز شد. جایی که علی نادری نوشت که در آخرین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی بین حسن روحانی و عزت‌الله ضرغامی درباره سخنان هفته گذشته رئیس‌جمهوری درباره فیلترینگ و حجاب، بگومگوی کوتاهی درمی‌گیرد. محمد ایمانی (دبیر سرویس سیاسی روزنامه کیهان) و نادری هرکدام روایت تقریبا واحدی از این ماجرا منتقل کرده‌اند، ولی هر دو سعی داشته‌اند در انتخاب کلمات و عبارات به کار رفته، عقلانیت و نوعی از حق‌به‌جانبی را برای چهره موردنظر خود جلوه دهند. یکی از صراحت تعریف کرده و دیگری از هدف انقلاب نوشته. ضرغامی هم عنوان کرده که موظف است درباره محتوای جلسات چیزی نگوید و سکوت خواهد کرد.


در ادامه این شایعه عجیب، حسام‌الدین آشنا که مدتی است به توییتر بازگشته، به کنایه نوشت: «از خدا جوییم توفیق ادب/ بی‌ادب محروم گشت از لطف رب/ بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد/ بلک آتش در همه آفاق زد» آشنا تنها چهره نزدیک به دولت بود که با این توییت، ماجرا را تایید کرد. مدیرمسئول روزنامه اصولگرای جوان هم تذکر داد که «‏شأن حقوقی رئیس‌جمهوری (هر کس که باشد) از ملت و نظام است. نباید در جمع زیردست یا زمانی که مدیر جلسه است، چشم در چشم یا انگشت در چشم و دو به دو تا مرز شکستن او پیش‌رفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با اون مواضع حقش است. شأن حقوقی ارجح است. ادبیات فاخر و کوتاه آمدن طرف مقابل معقول‌تر است.»


همه این روایت‌ها نشان می‌دهد که با ادبیات نامناسب، برخورد نادرستی با منتخب ملت صورت گرفته، آن هم از سوی کسی که به قول کارمندان صداوسیما پس از 10‌سال مدیریت، در انتخابات تعاونی این سازمان هم رأی نمی‌آورد.‌ حال سوال اینجاست که ضرغامی چگونه برابر کسی که به پشتوانه رأی مردم در این جایگاه قرار گرفته، چنین عباراتی به کار می‌برد و گفته‌هایش را به صراحت و بیان حق تعبیر می‌کنند؟ آیا جلسات صبحگاهی و صبحانه‌خوری با برخی چهره‌های اصولگرا و اصلاح طلب و انتشار مداوم عکس های آن، مدیریت دو کانال تلگرامی (خمیازه و ویدیوی ضرغامی) و استوری‌های اینستاگرامی، این تصور را در رئیس اسبق صداوسیما به‌وجود آورده که نماینده مردم یا گروهی از مردم است؟ آیا تکیه زدن به برخی مناصب چنین حقی را برای او ساخته؟ آیا اختلاف قدیمی با رئیس‌جمهوری و ماجرای مخالفت با انتخاب مجری گفت‌وگوی ویژه خبری، حالا در فضای دیگر و در شورای‌عالی فضای مجازی تکرار شده؟ آن هم حالا که نه حکم ریاست بر صداوسیمایی وجود دارد و نه تحکم به رئیس‌جمهوری معنایی... 


این‌که برخی جامعه‌شناسان معتقدند فضای مجازی مخرب است و به کاربر حقیقت مجازی می‌دهد، نه حقیقی، در چنین جاهایی رخ نشان می‌دهد. البته اخبار تایید نشده‌ای به گوش رسیده که در حاشيه مراسم تجديد ميثاق اعضاي هيأت دولت با آرمان‌هاي امام(ره)، ضرغامی از سوي دفتر يكي از مقامات عالي‌رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي و شوراي‌عالي فضاي مجازي منع شده است. تا لحظه تنظیم این مطلب به نقل از سایت جماران، خبر تکذیب نشده است.