کد خبر: ۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
ضرغامي : از حضور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و فضاي مجازي منع نشده ام


عزت الله ضرغامي در واكنش به برخي اخبار درباره ممانعت از حضورش در جلسات شورايعالي انقلاب فرهنگي و فضاي مجازي گفت: اينها شايعه است.

به دنبال انتشار خبري مبني بر اختلاف حسن روحاني با رئيس اسبق رسانه ملي و عضو شوراي عالي فضاي مجازي در يكي از جلسات اين شوراي اخباري مبني بر ممنوعيت حضور وي در اين جلسات با دستور يكي از مقامات عاليرتبه نظام منتشر شد. 

عزت الله ضرغامي در گفت وگو با كيهان هرگونه ممانعت از حضور در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي عالي فضاي مجازي را تكذيب كرد.

ماجراي مشاجره لفظي چه بود؟

بر اساس شنيده ها آقاي ضرغامي در جلسه اخير شوراي عالي فضاي مجازي به برخي هنجارشكني ها توسط رئيس جمهور اعتراض كرده و گفته است اين حرف ها چه بوده كه شما درباره حجاب و فضاي مجازي و فيلترينگ در وزارت ارتباطات گفتيد؛ بعضي از اين سخنان غيرواقعي و برخي ديگر معارض ارزش هاي اسلامي و انقلابي است؟ظاهرا انتقاد ضرغامي، به مذاق رئيس جمهور خوش نيامده و با عصبانيت خطاب به وي گفته است من نبايد به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بيرون! ضرغامي هم پاسخ داده كه شما نمي توانيد اعضاي شورا را بيرون كنيد. پس از آن، روحاني از جلسه بيرون رفته و به انتقاد ضرغامي كه اعتراض برخي ديگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.يادآور مي شود اظهارات هنجارشكنانه روحاني با اعتراض علما و مراجع عظام تقليد (از جمله حضرات آيات مكارم شيرازي و نوري همداني) روبرو شد كه تصريح مي كردند اين سخنان «زننده، ناقض سوگند و تعهد رئيس جمهور و در راستاي حاشيه سازي به جاي عمل به مردم» است.ضرغامي 19 آذر ماه در دانشگاه شهيد رجايي خبر داده بود: «فيلترينگ اول تلگرام با دستور رئيس جمهور انجام شد. در اغتشاشات دي ماه 96 كه بخش زيادي از هماهنگي هاي آن در تلگرام انجام شد، شوراي امنيت ملي در جلسه اي كه رئيس جمهور هم حضور داشت اين مسئله را مورد بررسي قرار داد و تلگرام با دستور رئيس جمهور فيلتر شد».

حمله مدعيان اصلاحات به ضرغامي

از سوي ديگر روزنامه هاي زنجيره اي مدعي اصلاح طلبي نيز كه منتظر فرصتي هستند تا از آب گل آلود ماهي خود را صيد كنند، ماجراي اين مشاجره لفظي در جلسه شوراي عالي فضاي مجازي را دستمايه براي حمله به ضرغامي و حتي خبرسازي قرار دادند. در همين راستا پايگاه خبري جماران نزديك به اصلاح طلبان در واكنش به اين موضوع مدعي شد عزت الله ضرغامي از ادامه حضور در جلسات شورايعالي انقلاب فرهنگي و شورايعالي فضاي مجازي منع شد. اما هيچ منبعي براي اين ادعا مطرح نكرد. روزنامه شرق هم نوشت:« اگرچه ضرغامي اين روزها ژست ميانداري در عرصه سياست به خود گرفته است اما با يك شخص بخصوص سرشاخ شده كه كسي جز حسن روحاني نيست. » 

روزنامه اعتماد هم در گزارشي با عنوان نوضرغامي تلاش كرد با به حاشيه بردن اصل ماجراي مذكور و موضوع انتقاد ضرغامي از رئيس جمهور، اين مسئله را رفتاري انتخاباتي از سوي رئيس اسبق رسانه ملي جلوه دهد.