کد خبر: ۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
بگو مگوی توئیتری ضرغامی و آشنا
  انتصاب ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضاییه، پیشنهادات به دولت و برگرداندن اعتماد مردم از جمله واکنش برخی مسئولان در فضای مجازی بود. عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداو سیما روزگذشته در توییتر شخصی خود خطاب به حسام الدین آشنا نوشت: « از مرثیه توزیع سبد کالا در سال ۹۲ تا ارز زائران اربعین تا گوشت و پوشک، معلوم شد که دولت نه مولد خوبی است و نه موزع خوب. مشاوران محترم که به دنبال دریافت پیشنهادات اجرایی هستند تجربیات دولت جنگ و اتوماسیون دولت‌های نهم و دهم را درمورد توزیع جمع بندی کنند و به شرف عرض برسانند.»


 این مطلب ضرغامی در واکنش به خواسته حسام الدین آشنا بود که پیش از آن خطاب به ضرغامی نوشته بود: «اگر ممکن است چند پیشنهاد مشخص برای حل فوری مشکلات کشور توسط مجلس شورای اسلامی مطرح بفرمایید.» اما نکته جالب توجه پاسخ احمدامیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس بود. او در زیر پست آشنا نوشت: «جنابعالی کمتر در امور دولت و وزرای محترم دخالت فرمائید.».

 
 ضرغامی البته تنها به این توییت بسنده نکرد و در مورد ریاست جدید قوه قضاییه که به احتمال زیاد ابراهیم رئیسی است، نوشت: « اگر رئیس جدید قوه قضاییه نتواند در شش ماهه اول ماموریت، بازی را برهم بزند، تا آخر دوره محکوم به توجیه و انفعال خواهد بود.»


 همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس هم نسبت به عدم اعتماد مردم هشدا داد: «آمریکا به دنبال فروپاشی اقتصادی در ایران است. اما در داخل اعتماد مردم است که اگر از دست برود حتماً در مسیر فروپاشی قرار خواهیم گرفت. شایسته‌سالاری و اعتماد به جوانان، حقوق شهروندی و باور به آزادی، گفتگوی ملی و رسانه‌های آزاد و عدم دخالت نهادهای امنیتی در کارهای سیاسی ضروری است.»


 اخبار ضد و نقیض از داخل زندان قرچک ورامین نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که با واکنش محمود صادقی نماینده مردم تهران مواجه شد. او خطاب به امام جمعه قرچک نوشت: «‌امام جمعه قرچک: از آن آقای نماینده محترمی که گفته است اخبار شنیده‌شده از زندان قرچک نگران‌کننده است دعوت می‌کنم به‌جای تکرار ادعای دشمن از زندان بازدید کند. بنده حاضر هستم همراه ایشان از همه بخش‌های زندان بازدید کنم. مرحبا به این امام جمعه عزیز شما هماهنگ بفرمایید بنده خدمت می‌رسم».