کد خبر: ۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۸
این روزها کلیدواژه «سمپاد» مورد بحث بخشی از مردم و تاحدی موجب نگرانی در خانواده‌های مرتبط شده است. «سمپاد» مخفف «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» است. از وظایف این سازمان اداره مدارس ویژه ی دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان است.

دانش آموزان صاحب استعدادهای درخشان در سراسر کشور بدون توجه به بضاعت و تمکن مالی می‌توانند مورد «سنجش ملی» قرار گرفته و با هزینه کم و حتی در موارد خاص به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند. این فرآیند خیلی خوب است. برای استعدادهای درخشان.

وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش، تصمیم به حذف دوره اول متوسطه این مدارس گرفته و آزمون اردیبهشت 97 را لغو کرده است. آنان دلایل خاصی برای این اقدام دارند و متقابلاً پاسخ‌های متقن و محکمی نیز دریافت می‌کنند.

شخصاً با این اقدام آموزش و پرورش مخالفم اینگونه تصمیمات را در راستای تقویت شبکه‌های مدارس غیرانتفاعی و حاکمیت پول و سرمایه می‌دانم (دوران طبقه بندی )!

لازم است مصاحبه جناب آقای دکتر مخبر دبیر محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه شورا،ملاک عمل قرار گیرد و روال قانونی این مدارس همچون گذشته ادامه پیدا کند. هرگونه تغییر در فرآیند جذب و تحصیل استعدادهای درخشان باید پس از بررسی دقیق،در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیری شود.