کد خبر: ۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰


برای فرماندهان، مسئولان و پرسنل «حفاظت هوایی سپاه» سخنرانی داشتم. (۹۸/۸/۱۷)

قدیمی‌ترها خاطرشان هست که هواپیما ربایی و نا امنی پرواز در اوایل انقلاب، از مسائل مهم امنیتی کشور بود. با فرمان امام، سپاه این مأموریت را برعهده گرفت و تا امروز به خوبی از عهده آن برآمده است.
امنیت، مهمترین نیاز جامعه مدنی و از آن دسته نعمت‌هایی است که اگر خدای ناکرده از دست برود، اهمیت و جایگاه آن روشن می‌شود.
به آنان گفتم: قدر این توفیق الهی را بدانید و با روی خوش و حسن خلق با مردم برخورد کنید. شاید خیلی‌ها اهمیت و حساسیت مأموریت شما را ندانند.

حفظ امنیت، کار جمعی است. از مأموران اولیه‌ای که بازدید بدنی می‌کنند تا کارشناسان فنی، اطلاعاتی و امنیتی تا فرماندهان و مدیران خدمتگزار همگی در این زنجیره حساس ایفای نقش می‌کنند. هیچ کس بر دیگری برتری ندارد.
همانگونه که فتح قله‌های بزرگی مثل «اورست» نتیجه یک کار جمعی است و اعضای گروه حاضرند هرگونه فداکاری برای یکی دو نفری که به قله می‌رسند انجام دهند، بچه‌های امنیت پرواز هم، به دور از هرگونه تبرج و خودنمایی و با اخلاص هر چه تمام، مأموریت سازمانی خود را انجام می‌دهند. به همین دلیل، مأموریت‌های این چنینی ستاره پرور نیست، بلکه این نتیجه کار جمعی و همکاری گروهی است که رای مردم اثربخش و نافع است.