کد خبر: ۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
۹ دی سومین انقلاب ایران بود - بسته شدن پیمان بین مردم و رهبری
 ۹ دی سومین انقلاب ایران بود/ بسته شدن پیمان بین مردم و رهبری

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی ظهر امروز دوشنبه در مراسم گرامیداشت ۹ دی در تبریز گفت: شما مردم تبریز از زمان مشروطیت برای حرکت‌های اسلامی و مردمی نقش داشتید. نقش تبریز را در چهلم شهدای قم اهمیت بیشتر تلقی می‌کنیم و همچنین در دوران فتنه هم راهپیمایی این شهر ماندگار شد.

وی گفت: فضای فتنه اخیراً خود را نشان داد و از قبل طراحی داشتند، یک مقدار مقابل اینها ایستادن مقاومت و شجاعت می‌خواست و واقعاً حرکت بزرگی بود.

ضرغامی افزود: برای برنامه ریزی های ۹ دی به خصوص در تهران که مرکز برخی نا آرامی‌ها آنجا بود و دستگاه‌های تبلیغاتی و برخی خواص بی بصیرت خیلی تلاش می‌کردند ولی این فتنه در تاریخ ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تصاویر ۸ دی از تبریز وقتی به دست صدا و سیما رسید فضای پرشور انقلابی برای کل کشور بسیار مؤثر و کارساز بود. این حضور مردم تبریز با احساس بالا و محتوای بالا خیلی مؤثر بود.

وی گفت: ۹ دی نشان داد مردم با رهبری پیمان بستند. سایت معاند بالاترین تلاش می‌کرد تا در مسابقه فوتبال در تبریز در سال ۸۸ سو استفاده سیاسی کند و درصدد بودند تا شعار داده شود و پرچم سیاسی اهتزار شود اما اتفاقی نیفتاد و شکست دیگری برای دشمنان رقم خورد.

ضرغامی ابراز داشت: این موضوع را وقتی به رهبر انقلاب گفتم ایشان فرمودند " تبریزه دیگه" یعنی منظورشان این بود که شما کجای کارید؟ بخش عمده فتنه ۸۸ مربوط به خواص بود و انگیزه داشتند تا مقابل ولایت و رهبری بایستند اما فرمایشات رهبری حجت را تمام کرد و تکلیف همه را مشخص کرد.

وی گفت: تقلب در انتخابات، رمز فتنه بود. مگر امکان تقلب وجود داشت؟ در سال ۸۸ رهبر انقلاب برای گرفتن بهانه با رؤسای ستادها جلسه گذاشت که مجدداً آرا شمارش شود، در کدام کشور رهبرشان چنین کاری انجام می‌دهد؟ در سال ۸۸ اعلام نتیجه انتخابات را عقب انداختند تا بهانه را از دست فتنه گران بگیرند.

ضرغامی ادامه داد: کروبی اعلام کرد اگر یک فریم از نوار مستند من حذف شود آن را تکذیب می‌کنم، به رهبری گفتیم که آقای کروبی تهدید می‌کند و ایشان گفتند بهانه دست اینها ندهید و نوار را پخش کنید. موسوی گفت من باید در تلویزیون با مردم صحبت کنم. باید پرسید که آیا تلویزیون به فردی تریبون بدهد که علیه دیگری حرف بزند؟ من به ایشان گفتم اشکالی ندارد گفتند باید پخش زنده باشد و با ملت ایران حرف بزنم.

وی گفت: انسان بزرگی مثل کروبی که یار امام بود در مسیر فتنه افتاد، آن چیزی که انسان را گول می‌زند سوابق آنها است. بعد از انتخابات ۸۸ به منزل آقایان کروبی و موسوی رفتم اما وقتی اطرافیان آنها را دیدم فهمیدم چیزی درست نمی‌شود اطرافیان موسوی و کروبی برای آنها تعیین و تکلیف می‌کردند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در همان زمان از این سران فتنه خواستند که با ضدانقلاب مرزبندی کنند، مرزبندی را به خوبی رعایت کنند، متأسفانه من دیدم حتی برخی افراد معتقد که رسانه در دست دارند مرزبندی خوبی ندارند. هرکسی که اندکی با ما مشکل دارد نباید طرد شود اما مرزبندی انجام دهیم و این خواسته رهبری نیست.

ضرغامی با تاکید بر اینکه ما باید وحدت داشته باشیم و مرزبندی‌های غیرواقعی نداشته باشیم، ادامه داد: من در انتقادی که به دولتی‌ها داشتم این بود که مشکلات معیشتی مردم افزایش پیدا کرده است، البته باید مواظب باشیم از مطالبات بحق سو استفاده نشود و سیاه نمایی نشود.

وی گفت: نباید بخاطر مشکلات دستاوردهای انقلاب نادیده گرفته شود و حتی علی‌رغم انتقاد به دولت، کارهای خوب دولت را هم ببینیم و نباید مشکلات مردم فراموش شود.