کد خبر: ۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
در مراسم رونمایی از تقریظ کتاب آن بیست سه نفر

سید عزت الله ضرغامی در مراسم پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب «آن بیست و سه نفر» در حسینیه ثارالله کرمان  اظهار داشت: برخی سایت های مجازی صفحات فانتزی و سرگرمی دارند و این امر سبب شده لایک های آنها زیاد باشد اما در واقع این سایت ها به عنوان شاهراه توزیع عمل می کنند و به همین دلیل مراجعه به آنها زیاد می شود.
وی افزود: برخی جوانان به اشتباه مقایسه هایی انجام می دهند و فکر می کنند اگر بازدید کننده های سایت زیاد باشند، شاخص خوب بودن سایت است اما این قضاوت ها درست نیست.

ضرغامی، سایت مقام معظم رهبری و کار ایشان در این راستا را یک سایت استثنایی و کار ارزشمند و فوق العاده دانست و گفت: امروز رونمایی از این سایت انجام می شود و این سایت ویژه جوانان است و برای تعامل و رابطه دو سویه با جوان ها و جوانان، امکان ارتباط به طور مستقیم فراهم شده است.

وی با اشاره به فضای مجازی ایجاد شده عنوان کرد: این فضا ایجاد شده تا بتوانیم حرف حق بزنیم اما آمریکا این امکان را گرفته و نمی خواهد مردم دنیا شبکه های ما را ببینند.

ضرغامی افزود: از آنجا که امسال سال وحدت و همدلی و همزبانی است، ما در فضای مجازی به دنبال فضای حقیقی هستیم و امروز برای جوانان این فضا فراهم شده است.

وی افزود: امروز باید کاری کنیم که در فضای مجازی، فاصله ها میان نسل ها پدید نیاید و بهتر است که در فضای مجازی نیز با هم همدلی و همزبانی داشته باشیم.

ضرغامی ادامه داد: امروز نیاز جامعه ما، همزبانی است و ابزار تحقق این مهم، رسانه ها هستند، خیلی ها را ممکن است همدل ببینیم اما وقتی می گوییم از همدلی خود بگویید، می گویند مصلحت نیست در حالی که مردم باید بدانند که مسئولان با هم رفاقت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث سال ۸۸ عنوان کرد: ما با رئوس فتنه کاری نداریم و خیانتی که در حوادث ۸۸ و در زمان فتنه انجام شد قبل از اینکه به نظام و شهدا و راه امام لطمه بزند، بزرگترین ضربه به خود جریانی بود که به نام اصلاحات خواسته و ناخواسته، پایگاه این جریان شدند.

ضرغامی تصریح کرد: جریان فتنه عده ای را به دنبال خود تا لجن زار و باتلاق کشاند و آنها در فضایی که ساخته شده بود، نتوانستند از خود استقلال نشان دهند.

وی بار دیگر به بیان اهمیت رسانه پرداخت و عنوان کرد: رسانه، معنی واقعی همزبانی است و امیدواریم سایتی که به نام سایتnojavan.khamenei.ir  رونمایی می شود، برای همزبانی و تریبونی برای حرف دل جوانها باشد و جوانان بتوانند حرفهای خود را با رهبری در میان بگذارند.

در این مراسم با حضور با حضور رئیس سابق سازمان صدا و سیما، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از مسئولان، سایت nojavan.khamenei.ir رونمایی شد.

در متن معرفی این سایت آمده است:
«زیاد پیش می‌آید که آقا خطاب به بچه‌های حول و حوش 18 سال نکاتی گفته باشند، اما به دلیل اینکه مسائل روز کشور موضوعات دیگری بوده، مطلب ایشان گم شده است. با اینکه انقلاب برای این رده‌ی سنی مأموریتی تعریف کرده، اما به دلیل دیده نشدن این نسل و عدم احساس مسئولیت دست‌اندرکاران امر، این بار بر روی زمین مانده است.
KHAMENEI.IR با مشارکت نوجوانان فعال و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این نسل قصد دارد تولید، توزیع و انتقال پیام انقلاب اسلامی در فضای مجازی را بارورتر کند. تمرکز بر روی محتوای اندیشه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نگاه ویژه این نسل جزء اهداف اصلی راه‌اندازی این پایگاه است که در قالب طرح، اینفوگرافیک، داستان مصور، نماهنگ و پویانمایی ارائه می‌شود.»