- برنامهی جمعی ورزشی با مدیران سازمان با هدف پیگیری اهداف مدیریتی معمولاً در دستور کارمان بود. عکس مربوط به حضور شورای معاونین در ارتفاعات کلک چال است.
پی نوشت:
- به دلیل ماهیت کار صف و ستاد در سازمانها، معمولاً بروز اختلاف و تزاحم بین آنان اجتناب ناپذیر است.
-
مدیران و کارکنان صف
کسانی هستند که مستقیماً مأموریتهای سازمان را انجام میدهند، مثل پزشکان و
پرستاران و عوامل درمانی در بیمارستانها.
مدیران و کارکنان ستاد نیز کسانی هستند که مسئولیت پشتیبانی و برنامهریزی
سازمان و کمک و حمایت از نیروهای صف را برعهده دارند، مانند پرسنلی، کارگزینی،
مالی، برنامهریزی و...
-
برای هماهنگی هر چه
بیشتر و حل مشکلات و اختلافات بین این دو حوزه موارد ذیل پیشنهاد میشود:
۱- تبیین
دقیق وظایف دو طرف
۲- آشنایی و
آموزش دو طرف با شرح وظایف خود و طرف مقابل
۳- حذف
وظایف تکراری
۴- انتخاب
افراد شایسته که ضعف خود را به طرف مقابل نسبت ندهند.
۵- چرخش
شغلی و جابجایی مدیران صف و ستاد
۶- الزام
مدیران صف به تبعیت از مصوبات واحدی ستادی
۷- برگزاری
برنامههای مشترک به صورت دورهای که از نزدیک با هم همکاری و هماهنگی کنند.
- تجربه شخصی من در مدیریت حاکی از آن است که مورد هفتم نقش مهمی در برقراری دوستی میان مدیران و برطرف شدن اختلافات که بخش زیادی از آن نفسانی و به دلیل دوری از هم است، دارد.
-
برنامههایی مثل کوه
پیمائی جمعی، دلها را بهم نزدیک میکند و به طور طبیعی اختلاف را کم و هماهنگی را
بیشتر میکند.
تجربه شخصی دیگر من این است که حتی المقدور این برنامهها ، خانوادگی
نشود!
-
اختلافاتی که معمولاً
بین همسران و یا فرزندان مدیران در یک برنامه مسافرتی بوجود میآید، سرآغاز تنشهای
جدید و مسألهسازیهای بنیادین! است که میتواند همهی اختلافات قبل را تحت
الشعاع خود قرار دهد! برخی از آنها دیگر قابل حل نیست.