کد خبر: ۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

- میلاد باسعادت ام ابیها،فاطمه زهرا(س) و روز مادر را تبریک می‌گویم.

- شعار آقاي روحاني سياست خارجي و تكيه بر ديپلماسي و مشخصا تعامل با غرب بود و از اين موضوع،هم در شعار انتخاباتي و هم هجمه عليه رقباي خود استفاده كرد. او همچنان سعی می‌کند از این مزیت استفاده کند. پیش بینی می شود که در روزهای منتهی به انتخابات،حجم برنامه‌های او در این حوزه فشرده تر شود.

- رفتار آقای روحانی در آستانه مذاکرات حیاتی هسته ای و مصاحبه‌های مکرر او مبنی بر خالی بودن خزانه و اوضاع وخیم اقتصادی کشور، طرف مقابل را در مقام برتر مذاکره قرار داد .
به طوری که حتی توانمندي هاي دكتر ظريف و بنیه کارشناسی وزارت خارجه وهمچنین فرصت هاي تاريخي و بي بديل بين المللي،با راهبری نادرست رييس جمهور به هدر رفت.
در اولویت‌های سیاست خارجی ،نقطه نظراتم را بیان خواهم کرد.

- مشخصا "اصلاح راهبرد تعامل جهانی" و استفاده از ناکامی های چهار سال گذشته محور این سیاست ها خواهد بود.
اولویت بخشی به تعامل پرحجم اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله مصادیق راهبرد جدید است.

- ایران با داشتن ۱۵ همسایه مقام دوم را در این خصوص در میان سایر کشورهای جهان داراست. ۶ هزار کیلومتر مرز خشکی و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی موقعیت ویژه ای برای ایران است که باید با جدیت در خدمت اقتصاد کشور قرارگیرد.
یک تیم مجرب کارشناسی، حداقل ۲۰ مانع جدی برای تعامل اقتصادی با همسایگان برای من تهیه کرده که با تمرکز و عزم و انگیزه جدی، همه آنها قابل رفع و حل خواهند بود .

- استانهای مرزی کشور ،به لحاظ تاریخی و قومیتی، قرابت زیادی با کشور همسایه خود دارند که در صورت از بین رفتن موانع موجود می‌توانند اقتصاد محلی را به صورت پایدار شکوفا سازند.


اعمال سیاست تمرکززدایی و اعطای اختیارات ویژه به استان‌های مرزی باید توسط وزارت کشور،خارجه و اقتصاد به طوری جدی پیگیری و نظارت شود.

بايد مسئولان ناتوان محلي تغییر و نيروهاي جوان،با انگیزه و آگاه به توانمندي هاي بي بديل كشور و ظرفيت هاي فراوان منطقه ای و بين المللي جايگزين آنان شوند.