کد خبر: ۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

- با تشکر از همه ی شما همراهان عزیز در طول یک ماه گذشته و سپاس از اظهار نظر های آشکار و پنهان در این صفحه ، علاقمندم برخی ایده ها و برنامه هایی که در طول این مدت تنظیم شده را با شما در میان بگذارم.

- با نظر جمع ، تکلیف بر دوشم گذارده شد و با نظر جمع آن تکلیف برداشته شد. به همین سادگی !

- در سال ۱۹۵۹ میلادی (سال تولد من ! ) برای اولین بار در هلند منابع گازی کشف شد و این امر منجر به افزایش درآمد های ارزی سرشار و تقویت بی سابقه پول ملی آن کشور گردید.
ولی این فرصت به دلیل جا به جائی منابع اقتصادی از دیگر بخش ها به بخش مزبور و تضعیف مزیت نسبی کالاهای صنعتی دیگر ، اقتصاد این کشور را به شدت تخریب کرد .
در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی صنایع مهم هلند تقریبا از بین رفت و یا قدرت رقابت خود را از دست داد. چنین پدیده ای بعدها ، به عنوان بیماری هلندی در اقتصاد مشهور شد.

- در سال ۹۵ ، با تلاش دولت ، سقف فروش نفت بالا رفت و باعث رشد اقتصادی متفاوت شد . البته آقای روحانی می گوید این رشد نفتی در سال ۹۶ تکرار نخواهد شد .
این افزایش رشد اقتصادی چون متکی به فروش نفت بود نتوانست موجب رونق تولید و اشتغال مولد و پایدار شود . لذا رشد بیکاری از ۱۱ درصد (در سال ۹۴) به ۱۲.۴ (در سال ۹۵) رسید.

- ساختار اقتصادی ایران ناقص و بیمار است و در مقابل پول پرفشار نه تنها رونق نمی گیرد بلکه مزیت های نسبی دیگر آن هم از بین می رود .
دولت ها باید در این زمینه برنامه داشته باشند.

- عکس مربوط به سکوهای نفتی ایران ، در خلیج فارس است که در زمان معاونت سینمایی ارشاد به همراه سینماگران برجسته انجام گرفت .
علی نصیریان ، محمد علی کشاورز ، علی رضا خمسه ، امین تارخ ، احمدرضا درویش ، حجت الله سیفی در تصویر دیده می شوند .
مرحوم علوی و مرحوم مهدی سلیمی هم هستند . خدا رحمتشان کند.