کد خبر: ۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
بالاخره پس از مدت‌ها امروز یک عینک آفتابی از میدان انقلاب خریدم. (به سبک سینمایی گشت ارشاد ۲)
اگر عینک ارزان می‌خواهید، حتماً دست فروش‌ها را هم امتحان کنید. فروشنده،تابلو عینک‌ها را کنار خیابان قرار داده بود تا از دست فروش‌ها عقب نماند. با من ۲۵ تومان حساب کرد (۷ تومان به خاطر عکس سلفی تخفیف داد!)
وقتی دید که خیلی باسلیقه نیستم، خودش برای من انتخاب کرد! حالا که دقت می‌کنم می‌بینم انصافاً انتخاب او بهتر از من بوده است.
عینک قبلی را حدود دویست هزار تومان خریده بودم که در مدت کوتاهی گم شد. یکی می‌گفت به سرقت رفته و دیگری می‌گفت در جایی جا گذاشته‌اید!
آدم‌ها بر اساس عینکی که بر چشم می‌زنند قضاوت خاص خودشان را دارند.
سالهاست به این نتیجه رسیده‌ام، جنس ارزان کلاً بهتر است. .

پی نوشت:

در مدیریت علمی که بر اساس محاسبات دقیق اظهارنظر می‌کند، بازهم نگاه خوش‌بینانه و بدبینانه اهمیت خاص خود را دارد.
به همین دلیل در برآوردهای مدیریتی مثل برآورد زمان از فرمول زمان متوسط استفاده می‌شود.
Te= (to+tp+4tm)÷6
یعنی پیش بینی بدبینانه (Pessimistic) و پیش بینی خوش بینانه (optimistic)، هر کدام با ضریب واحد و پیش بینی محتمل با ضریب ۴، در محاسبه‌ی زمان متوسط (te) وارد می‌شوند.
نتیجه اینکه در تصمیم گیری عقلانی، همه‌ی نگاه‌ها، در صورت اثبات دلسوزی و کارشناسی، به رسمیت شناخته می‌شوند. این موضوع خیلی مهم است. در این تفکر، اتهام زنی، دشنام و تخطئه راه ندارد. بلکه پذیرش متقابل و همفکری عمومی ملاک عمل است.
در صورتی که دولت بتواند در دور دوم، با همین نگاه کشور را اداره کند موفق‌تر خواهد بود و افکار عمومی هم بیش از گذشته با او همراه خواهد شد.
انتظار رئیس جمهور محترم از "همکاری نهادها و صاحبان تریبون‌ های مختلف با دولت:" ، که کاملاً بجا و منطقی است، با این رویکرد، عملی تر خواهد بود. به رسمیت شناختن منتقدان و مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری ها و نحوه اداره کشور.