کد خبر: ۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
بعد از شرکت در نشست فعالان مجازی در مشهد به مجموع تفریحی و پارک وکیل آباد رفتم. باغ‌وحش خوبی دارد. مجموعاً از باغ وحش تهران بهتر و کامل‌تر است. شایع شده که به دلیل مشکل محیط زیست قرار است تعطیل بشود. خبر خوبی نیست.
در کنار قفس حیوانات ، سرویس‌های سرگرم‌کننده‌ای هم ارائه می‌شد. از جمله همین بازی هیجان انگیز واقعیت مجازی! قیمت بلیط ۵ تومان بود. عینک را که به چشم میزدی، به یک دنیای پرحادثه و دلهره‌آور سفر می‌کنی و با تکان‌هایی که آن نوجوان به محل ایستادن شما می‌دهد خودت را کاملاً در آن فضا احساس کرده و لحظات بسیار پرهیجانی را تجربه می‌کنی! از جاده مرگ تا حمله کوسه و زامبی، همه چیز دارد! خیلی خوب بود. ۵ هزار تومان می‌ارزید!
روشن است که هدفم آشنایی بی واسطه با دل مشغولی های مردم است.



پی نوشت:

واقعیت مجازی (Virtual Reality) یعنی تلاش برای برداشتن فاصله بین دنیای واقعی و مجازی.
ساده‌ترین مصداق آن، همین سرگرمی بالاست که می‌تواند در حوزه‌های متنوعی توسعه یابد.
به اعتقاد من این فناوری ساده و ارزان می‌تواند در حوزه‌های آموزشی به ویژه برای کودکان و جوانان بسیار مفید و تأثیرگذار باشد. اشتغال خوبی هم در جامعه فراهم می‌کند. عزیزانی که دنبال طراحی بازی‌های رایانه‌ای هستند، از این مدل ارزان، جذاب و پرهیجان غافل نشوند.
در همایش فعالان مجازی در مشهد، کمیسیون ویژه‌ای برای طراحی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شده بود که دستاوردهای خوبی داشت. ولی هنوز در ابتدای راهیم، باید فرصت بیشتری به جوانان بااستعداد و پرانگیزه در این عرصه بدهیم.