خبر خوب باید صادقانه، جامع و سازنده باشد.
خبر خوب یعنی قبول اصل «احترام به مردم»
احترام به مخاطب همیشه مهم بوده است ولی در عصر فضای مجازی یک ضرورت و اصل زیربنائی برای جلب اعتماد مردم و امید به تغییر رفتار مثبت در مقابل خبر دریافتی است.
خبر سازنده یعنی برای مردم امید بخش و باورپذیر باشد و برای صاحب خبر به ویژه مسئولین و مدیران هشداردهنده و در عین حال انگیزه بخش برای اصلاح باشد.
در مدیریت، هدفگذاری بر اساس توانمندی است. این هدف گذاری باید نه آنقدر سخت باشد که از پیگیری آن مأیوس شوند و نه آنقدر آسان که انگیزهای برای تلاش و رسیدن به اهداف بالاتر نباشد.