کد خبر: ۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
محورهای مصاحبه تفصیلی مهندس ضرغامی با روزنامه آرمان امروز
مقام معظم رهبری همواره به دولت‌ها نگاهی برابر داشته‌اند، ایشان تا زمانیکه روسای‌جمهور در چارچوب و هنجارهای نظام و انقلاب حرکت کرده اند ، به صورت جدی از آنها حمایت کرده اند.

دلم برای هاشمی دهه شصت و احمدی نژاد سال ۸۴ تنگ شده است.

 رهبری یک بار من فرمودند، که فقط به کارآمدی دولت ها در تحقق مطالبات مردم حساسیت دارند و خط کشی های سیاسی و جناحی برایشان اهمیتی ندارد.

 رهبری هرگاه ببیند که دولت‌ها "متن" را رها کرده و وارد حاشیه شده اند تلاش می‌کنند با هدایت‌های خود دولت را به مسیر اصلی برگردانند.

 معتقد به فاصله گرفتن نسل جدید از نسل انقلاب نیستم. نسل جدید مانند نسل اول انقلاب با صراحت و شجاعت حرف خود را می زند. این نسل به کشور و نظام علاقه دارد و اگر ظواهر آنان متفاوت است و یا در برخی از مسائل دغدغه های متفاوتی دارند به معنای فاصله گرفتن نیست .

 مواضع فردی من با گذشته فرقی نکرده است با این تفاوت که مردم در گذشته به طور طبیعی با مواضع سازمانی من بیشتر آشنا بوده اند. ضمن اینکه امروز وحدت و همبستگی آحاد مردم بیش از هر دوره اهمیت پیدا کرده است .

 ما هنوز نتوانستیم رقابت سیاسی سازنده را نهادینه و ترویج کنیم. شخصیت‌های سیاسی ما در این زمینه نا موفق بوده اند.

 مسئله اصلی من انتخابات نیست. اولویت من مقابله با کلیشه های نخ نمای جریانهای سنتی سیاسی است که مانع از تحرک جریان های متفاوت دیگر می شوند.