کد خبر: ۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
 عزت الله ضرغامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حوزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در شرایط فعلی مهمترین مسئله حمایت جدی از پیام‌رسان‌های داخلی است؛ به دلیل ماهیت تعاملی پیام‌رسان‌ها، قاعدتا دولت باید اقدامات ایجابی و سلبی مناسبی برای مصالح ملی داشته باشد.

 عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: رئیس مرکز ملی فضای مجازی و وزیر ارتباطات که ارکان اصلی سیاست‌گذاری و اجرا در این حوزه هستند هر دو منصوب رئیس جمهورند.

 ضرغامی با اشاره به مباحثی که در مورد فیلتر تلگرام مطرح شده است، اظهار داشت: اینکه دو قوه باهم دعوا دارند و یا قوه مقننه باید قانون بگذارد؛ خُب بروند با هم حل کنند. چرا اختلافات را به میان مردم می‌کشند؟

 او ادامه داد: جلسه سران قوا "خاله بازی نیست" که از دفتر این به دفتر آن بروند و با لبخندهای مصنوعی عکس یادگاری بگیرند؛ برای حل این مسائل است.

 عزت الله ضرغامی گفت: رییس جمهور علاقه‌مند است که با صدای بلند بگوید دولت مزاحم هیچ پیام‌رسان خارجی نیست. قبول! ولی اگر آن جوان روسی به تعهدات خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران عمل نکرد و عملا مردم را تحقیر کرد و از دوپینگ فنی و سیاسی ما نهایت سوء استفاده را کرد رئیس جمهور برای حفظ استقلال کشور می تواند سکوت کند؟

 ضرغامی ادامه داد: اگر #محرمانه_نداریم ، بهتر است متن توافقات دولت با پیام‌رسان تلگرام برای اطلاع عموم منتشر شود.

 گفتنی است؛ اخیراً بر اساس اظهارات مشاور محترم رییس جمهو به دلیل شانه خالی کردن از تعهدات، سرویس‌های اضافه‌ای که به تلگرام داده شده بود توسط دولت حذف و بسته شد.