کد خبر: ۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
مهندس ضرغامی در مراسم سالگرد شهدای حج و منا:
مراسم بزرگداشت بین‌المللی شهدای حج و منا همراه با کاروان بیت عتیق در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار ‌شد.
به گزارش تسنیم، این مراسم روز پنج‌شنبه در یادمان شهدای حج خونین سال 1366 با حضور عموم مردم برپا شد. اجرای سرود 475 نفری به یاد شهدای منا و بیت‌الله‌الحرام، نمایش و اجرای منتخبی از آثار فراخوان بیت عتیق، سخنرانی و مداحی و مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای حج و منا از دیگر بخش‌های این برنامه بود. 
در این مراسم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه موضع گیری رهبر معظم انقلاب در زمان وقوع فاجعه منا این مصیبت تلخ را به فرصتی استثنایی برای نمایش اقتدار کشور بدل کرد، گفت: دیگران به دنبال مسیر دیگری برای بازگشت پیکرهای مطهر شهدا بودند و پس از گذشت چندین روز بیم آن می‌رفت که خون پاک این شهدا پایمال شود.
عزت‌الله ضرغامی افزود: اما فرمایشات و  واکنش  رهبری در خصوص بازگشت پیکرهای مطهر شهدا به کشور، آب در لانه مورچگان سعودی ریخت و آل سعود پیکرهای پاک را با عزت به کشور بازگرداند و مجبور به عقب‌نشینی شد.
ضرغامی یادآور شد: هر کجا جمهوری اسلامی حرفی زد پای حرف خود ایستاد و به همین  دلیل است که دنیا به جمهوری اسلامی اعتماد دارد و در هر کجای دنیا مردم همراه انقلاب هستند، امروز خون پاک شهدای منا هدر نرفته است و این خون‌ها شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه حکام سعودی با خرج کردن پول‌های نفتی و گرفتن زهر چشم از بسیاری از کشورها به کسی جرأت صحبت کردن در خصوص رژیم خود را نمی‌دادند، اظهار داشت: امروزه به خاطر موضع جمهوری اسلامی که این فرهنگ در همه جای دنیا گسترش پیدا کرده،  جمعیت چند هزار نفری در کشورهایی مانند یمن که حیاط خلوت سعودی‌ها بود شعار مرگ بر آل سعود سر دهند.
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما  با بیان اینکه رهبری معظم در یک چنین فضایی که آل سعود ایجاد کرده به آنها شجره ملعونه را نسبت می‌دهند، گفت: نقطه مقابل شجره ملعونه شجره طیبه است و آن درخت ثابتی است که ریشه در خاک دارد و شاخه‌های آن به آسمان کشیده شده است و همیشه دارای برکت است. این انقلاب پربرکت بعد از 37 سال در همه جای دنیا پراکنده شده است اما شجره ملعونه آل‌سعود مانند خس و خاشاک روی زمین پراکنده بوده و بدون ریشه هستند و با همه ثروت خود ماندگاری زیادی ندارند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عربستان و دیگر کشورهای عربی با دلارهای نفتی، خود را مدافع حقوق مسلمانان مظلوم جهان جلوه می‌دهند اما جمهوری اسلامی ایران و ندای حقانیت مردم ایران که شیعه و سنی نمی‌شناسد، تنها کشوری است که از فلسطینیان که همه از اهل سنت هستند و دیگر مظلومان جهان دفاع می‌کند.

همچنین خبرگزاری فارس نوشت : 

عزت‌الله ضرغامی عصر پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت بین‌المللی شهدای حج و منا همراه با کاروان بیت عتیق با حضور پرشور خانواده معظم شهدای حج و منا و عاشقان آل‌الله در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از اقتدار رهبر معظم انقلاب و موضع‌گیری به‌هنگام و قاطعانه در ارتباط با حادثه منا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حادثه منا با سخنان گوهر، قاطع و به هنگامشان این حادثه را به فرصتی استثنایی برای نمایش اقتدار کشور و ملت ایران تبدیل فرمودند.

وی گفت: زمانی که دیگران به‌دنبال مسیر دیگری بودند و بیم می‌رفت که خون پاک شهدای حج و منا پایمال شود، رهبر فرزانه انقلاب ورود جدی داشتند و با موضع‌گیری قاطعانه و محکم سبب حفظ کرامت و عزت ملت ایران شدند و باعث شد ابدان مطهر شهدا منا در کمال عزت به میهن اسلامی بازگردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به شهدای منا عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب هنگام وقوع حادثه منا با موضع‌گیری مقتدرانه و به‌موقع خود و اخیراً با صدور پیام در ارتباط با شهدای منا و همچنین ملاقات تاریخی ایشان با خانواده معظم شهدا و بیانات گوهربار و بصیرت آفرین رهبر انقلاب در جمع خانواده معظم شهدا حج و منا به شایستگی نقش آفرینی کردند.

وی بیان داشت: روزهای نخستین واقعه منا حکام جنایتکار سعودی بی‌اعتناء به شأن و جایگاه حجاج بیت‌الله الحرام و اهانت به ابدان مطهر شهدا می‌خواستند شهدا را به‌طور دسته جمعی دفن کنند.

ضرغامی گفت: در حالی که حکام جنایتکار سعودی با قلدری به کسی پاسخگو نبودند و کشورهای دیگر نیز با وجود 8 هزار شهید حادثه منا سکوت کرده بودند.

سید عزت الله ضرغامی, [10.09.16 06:19]
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بیانات مقتدر رهبر معظم انقلاب خطاب به حکام ظالم عربستان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در مواجه با جنایات آل‌سعود بیان فرمودند «اگر کشور ما و ملت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان بدهد، اوضاع آن‌ها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن‌داری کردیم. در قضایای متعددی خویشتن‌داری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی‌ها بازتر است، توانایی‌های ما، امکانات ما از خیلی‌ها بیشتر است؛ می‌دانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه‌ای حریف نمی‌شوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما می‌توانیم عکس‌العمل نشان بدهیم. اگر بنا شد عکس‌العمل نشان بدهیم، عکس‌العمل‌های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود».

وی ادامه داد: سخنان قاطعانه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حادثه منا همچون آب بر لانه مورچه (آل‌سعود) ریختن است.

ضرغامی بیان داشت: همین موضع قاطعانه رهبر معظم انقلاب سبب شد که آنان ابدان مطهر شهدا حادثه منا را با عزت به میهن اسلامی برگرداندند و مطرح کردند اگر بخواهید ما چند برابر این ابدان مطهر شهدا شما را بازمی‌گردانیم که خودتان آزمایش DNA به روی آن‌ها انجام دهید.

عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: نهیب رهبر فرزانه انقلاب برای میهن اسلامی و امت اسلام اقتدار آورد که جا دارد همین جا از روشن‌بینی معظم‌له تقدیر و تشکر کنیم.