کد خبر: ۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
آیت الله منتظری؛ او قائم مقام رهبری، محبوب انقلابیون و جوانان پرشور و رزمنده بود.
- عکس سمت راست را آقای مجید جيران پور، خبرنگار جانباز رادیو از من و مرتضی گرفت. دستش درد نکند. عکس روی طاقچه هم کار خود آقا مجید است که پس از مصاحبه رادیویی با آیت الله منتظری از ایشان گرفت و یک نسخه هم به من داد.

- سال های اول انقلاب هر جا عکس امام بود، عکس آقای منتظری هم بود. مثل همین عکس؛ او قائم مقام رهبری، محبوب انقلابیون و جوانان پرشور و رزمنده بود و مردم او را یگانه جانشین بر حق امام در آینده می دانستند.
اما شاید بسیاری از جوانانی که امروز این پست را می بینند با این موضوع بیگانه اند؛

- رهبری معظم، ایشان را فقیهی متبحر و استادى برجسته می دانند که عمرى طولانی در مجاهدت و خدمت به نهضت امام راحل (ره) گذرانده اند و از امتحان دشوار و خطیرى که در اواخر دوره حیات امام بر ایشان پيش آمد یاد می کنند.
- ایشان از آن امتحان، موفق بیرون نیامد و نامه ١٣٦٨/١/٦ حضرت امام (ره)، پرونده سیاسی ایشان را برای همیشه بست.

- در یک جمله، امام در آن نامه تاریخی و شدید اللحن، آقای منتظری را فردی می دانند که مقابل جوسازی ها و عملیات روانی دشمن و شانتاژ رسانه ای، ساده لوحی به خرج می دهند، آن ها را باور می کنند و بر اساس آن موضع گیری می کنند! مسأله ی مهمی که خیلی از خواص به آن دچار می شوند.

- امروز گسترش و تأثیرگذاری رسانه ها به ویژه در فضای سایبری، ابعاد این خطر را صدچندان کرده است.
- خواص باید فرق بین اطلاع رسانی و شانتاژ خبری و عملیات روانی را به خوبی تشخصی داده و مردم را آگاه نمایند نه اینکه خود دچار آن شوند.

- امام خمینی (ره) با این اقدام، فداکاری بزرگی کرد، خون دل خورد ولی تا جایی که توانست راه را برای فتنه های آینده بست.
روحش شاد