کد خبر: ۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
اثری برجسته و ماندگار

- فیلم سینمایی یتیم خانه ایران را دیروز در سینما فلسطین دیدم.
به آقای ابوالقاسم طالبی کارگردان موفق و متعهد این فیلم ارزشمند خدا قوت می‌گویم.
تقریباً یکصد سال از پدیده شوم قحطی و طاعون و وبا در جامعه ایران می‌گذرد. ایام دردناکی که حداقل 4 میلیون و به اعتقاد برخی پژوهشگران بیش از 10 میلیون تلفات داشته است.

- سیاست‌های مزورانه دولت انگلیس در خرید گندم و خودداری از فروش آن، مردم را به نوعی با قحطی مصنوعی روبرو کرد. شیوع بیماری‌های مسری و خلأ وجود حداقل داروهای پیشگیری کننده برای مدیریت این بیماری‌های خطرناک؛ فاجعه‌ی بزرگی آفرید.

- در این فیلم که با قصه‌ی جذابی نیز همراه است؛ حقایق تکان دهنده‌ای از مظلومیت ملت ایران و ظلم و تجاوز و تحقیر از سوی بیگانگان به ویژه انگلیسی‌ها به مخاطب منتقل می‌شود. حوادث حساب شده‌ای که زمینه را برای دیکتاتوری رضاخانی فراهم می‌‌سازد.

- نقش آفرینی خوب بازیگران به ویژه آقای علیرام نورائی و صحنه آرایی، چهره پردازی، جلوه‌های ویژه و تصویربرداری حرفه‌ای، در کنار دیالوگ‌های قوی و تأثیرگذار، «یتیم خانه ایران» را به اثری برجسته و ماندگار تبدیل کرده است.

- دیدن این فیلم نه تنها برای عموم مفید و سازنده است بلکه برای خواص به ویژه دست‌اندرکاران دیپلماسی کشور امری ضروری است. آنان باید در طول مذاکرات؛ کینه‌ی استکبار را در دل و ذهن خود نگه داشته و مقهور لبخندها و رفتارهای مزورانه آنان نشوند.
«یتیم خانه ایران» کارگاه آموزشی خوبی برای کارشناسان و مدیران وزارت امور خارجه است.