محتوی و قالب که دو بال مهم یک اثر هنری موفق و مؤثر هستند، در فضای مجازی روی هم رفته یک بال محسوب میشوند و باید با بال دوم که قواعد حرفهای انتشار است، به پرواز درآید.
در فضای مجازی «بحران سطحی نگری» بیداد میکند. لازم است فرهنگ غنی و عمیق اسلامی و انقلابی به زبان ساده و قابل فهم برای عموم، جایگزین سطحی نگری در این فضا شود.
قواعد تبلیع با گذشته کاملاً متفاوت است. اکثر پیامهای آموزشی و فرهنگی به طور غیرمستقیم و از طریق رفع نیازهای زندگی و سرویسهای مورد احتیاج مردم، به آنان منتقل میشود.
فضای مجازی صرفاً «رسانه» نیست بلکه سبک زندگی جدید و زیست بوم نوین جامعه است.
بسیاری از پیامهایی که توسط مسئولین به مردم منتقل میشود، نه تنها موجب تغییر رفتار مثبت در آنان نمیشود، بلکه انگیزه آنان در انتخاب رفتار متضاد و مقابله با پیام را افزایش میدهد!
برخی روشهای اطلاع رسانی و اقدامات توجیهی، به دلیل عدم توجه به نحوه ادراک مخاطبان و رقیق شدن باورپذیری آنان، نتیجه عکس میدهد.
فاصله بسیاری از پدران امروز نسبت به فرزندان خود، به مراتب از اختلاف سنتی «باسواد و بیسواد» درگذشته بیشتر است! نوجوانان دانستنیهای فراوانی در اختیار دارند که بزرگترها ندارند.
در صورت غفلت از تبدیل فرهنگ غنی انقلاب اسلامی به بستههای قابل درک و انتشار در فضای مجازی، این گنجینه ارزشمند در زیر آوار بمباران اطلاعاتی «دیگران» مدفون خواهد شد.
با توسعه سریع کارکردهای فناوریهای نوین سایبری، اختیار حاکمان و مدیران جامعه که برآمده از رأی و انتخاب مردم هستند، در اختیار چند شرکت و مؤسسه جهانی قرار میگیرد.
انتخاب هوشمندانه هشتگ (#) جواز ورود به تجمعات ناهمگون و بلکه متضادی است که میتواند دایره مخاطبان فرستنده پیام را گستردهتر کند.
در طول سالهای پس از انقلاب خدمات فراوان زیرساختی برق، آب، جاده، گاز، سلامت به روستاها وارد شده اما اقدام مؤثری در جهت «توانمندسازی» و تکمیل چرخه تولید، فروش و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها انجام نگرفته است.
مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بایستی با بازتعریف مأموریت خود، موانع توسعه و اشتغال و خودکفایی در روستاها را با همکاری و تعامل با مدیران وزارتخانه برطرف کنند.
دانش ، تجربه و توانمندی حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرصت مناسبی برای برداشتن گام های موثر در این نهاد خاص است.