کد خبر: ۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
  پیام رسان‌های داخلی توسط دانشمندان جوان و انقلابی ما، مراحل نهایی کیفی سازی و افزایش ظرفیت کاربران را می‌گذرانند. آمار ثبت نام در این پیام رسان‌ها در طول روزهای گذشته از مرز 20میلیون عبور کرده است.

 کارشناسان جوان داخلی با حداقل امکانات زیرساختی در حوزه ارتباطات، با کار شبانه‌روزی و جهادی، حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود کرده‌اند. تلگرام از غول‌های فناوری مانند «آمازون» سرویس می‌گیرد.

  مقایسه «تلگرام» با پیام‌رسان‌های جدیدالتأسیس مانند «سروش» قیاس مع‌الفارق است. تلگرام در طول سالهای اخیر با دوپینگ فنی و سیاسی، آن هم به تدریج و با حذف دیگران رشد کرد.

  امکان «چت»، «کانال» و «سرویس‌های خدماتی» همه‌¬ی شئون زندگی مردم را در اختیار می‌گیرد. مسأله، اصلاً «جریان آزاد اطلاعات» نیست. چرا که همین الان پیام‌رسان‌های خارجی دیگر فعال‌اند. من در کنار سرویس‌های داخلی از «واتساپ» هم استفاده می‌کنم.

 بدعهدی مدیر جوان تلگرام نسبت به حمایت‌های دولت از او و اظهارنظرهای سخیف نسبت به جمهوری اسلامی و مردم ایران، استقلال کشور را مخدوش کرده بود.

 جلسه محاکمه گونه مدیر «فیس بوک»، ابررسانه جهانی در سنای آمریکا، و اقدامات مشابه در انگلیس و فرانسه به دلیل دسترسی رقبا به داده‌های بزرگ (Big Data) نشان داد که غرب، در مدیریت و نظارت جدی بر فضای مجازی با کسی تعارف ندارد.

 دوقطبی سازی از یک موضوع مهم ملی خلاف مصالح عمومی کشور است. حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و شکستن انحصار یک پیام رسان خارجی مورد تأیید و تأکید همه اعضاء شورایعالی است.